آغاز مجدد عملیات اجرایی سد «گرین» در نهاوند

رئیس اداره امورآب شهرستان نهاوند گفت : عملیات اجرایی سد «گرین» در شهرستان نهاوند به زودی آغاز می شود .

آغاز مجدد عملیات اجرایی سد «گرین» در نهاوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ آرش کولیوند رئیس اداره امورآب شهرستان نهاوند ، با بیان اینکه وزارت نیرو اعتبار کافی به سدهایی با پیشرفت فیزیکی کمتر از ۲۰ درصد تخصیص نمیدهد افزود : پیشرفت فیزیکی سد گرین هم اکنون ۱۰ درصد است که با پیگیری های انجام شده ادامه عملیات اجرایی این سد با طرح جدید آغاز خواهد شد . 

وی تصریح کرد : ذخیره سد در گذشته ۴۰ میلیون متر مکعب و برای مصارف کشاورزی و باغهای پایین دست بوده،در حالیکه در طرح جدید ذخیره سد معادل ۲۲ میلیون متر مکعب برای تامین آب مصرفی و صنعت شهرستان نهاوند کاهش پیدا کرده است.

رئیس اداره امورآب شهرستان نهاوند گفت: با تغییر کاربری ذخیره سد از مصارف کشاورزی به مصارف آشامیدنی و صنعتی، کاربری سد به چندین برابر افزایش یافته است .

عملیات اجرایی سد گرین نهاوند سال ۹۰ با حضور معاون اول رئیس جمهور وقت آغاز شد

سد گرین براساس زمان‌بندی مشخص شده باید در مدت ۶ سال اجرایی می‎شد که معاون اول رئیس جمهور وقت در مراسم آغاز عملیات اچرایی این طرح گفت: اگر پیمانکار متعهد شود که سه ساله این طرح را اجرایی ‎کند اعتبارات کل طرح را در این مدت تخصیص می‎دهیم.

با گذشت ۵ سال، سد گرین تنها ۸ تا ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد. سال ۹۱ پروژه سد گرین به عنوان یکی از پروژه‌های مهرماندگار استان همدان مطرح شد تا بتوان با تخصیص سریع اعتبار این پروژه بزرگ در پایان دولت دهم به بهره‎برداری رسیده و سند آن نیز به نام این دولت ثبت شود، اما نه تنها اعتبارات این طرح افزایش نداشت بلکه اعتبارات مصوب سالانه آن نیز تخصیص پیدا نکرد و سبب شده تا امروز پروژه سد مخزنی سد گرین با ظرفیت ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب پس از گذشت ۵ سال تنها ۸ تا ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد.

پیمانکار این طرح ۱۴ میلیارد تومان از دولت بابت این پروژه طلب داشته است که به سبب پرداخت نشدن آن، تمامی تجهیزات و ماشین‌آلات خود را جمع‌آوری کرد که در نهایت منجر به تعطیلی طرح سد گرین شد.

انتهای پیام/ش.و

آغاز ساخت مجدد سد گرین نهاوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار