شمس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

تاسیس کانون حرفه ای ها در دانشگاه فنی و حرفه ای

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای از تاسیس کانون حرفه ای ها در این دانشگاه با رویکرد اشتغال خبر داد.

تاسیس کانون حرفه ای ها در دانشگاه فنی و حرفه ای

 ناصر شمس رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوانگفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک گنجینه ارزشمند برای کشور محسوب می شود و در حال حاضر  نسبت به ظرفیت‌های این دانشگاه در بحث اشتغال و تولید شغل  شناخت پیدا کرده‌ایم، ولی متاسفانه تاکنون از  این ظرفیت  در کشور استفاده بهینه نشده است.

 وی ادامه داد: یکی از برنامه دانشگاه فنی و حرفه ای این است که ارتباط دانشگاه  با دانش آموختگان قطع نشود و به دنبال این هستیم که با کمک بخش خصوصی کارگاه هایی را برای دانش آموختگان در این دانشگاه دایر کنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای اضافه کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است کانون حرفه ای ها در این دانشگاه  با رویکرد  اشتغال با کمک بازنشستگان و دانش آموختگان  فعال شود تا از این طریق بتوان مشکل اشتغال را برطرف کرد.

 شمس تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه ها ما تعامل اثر بخش با تمامی دستگاه ها و سازمان های متولی آموزش های فنی و حرفه ای و بازار کار و سایر دانشگاه ها است تا بتوانیم راهبردها و راهکارهای کلان برای رسیدن به اهداف مورد نظر در دانشگاه فنی و حرفه ای را  به سرانجام برسانیم.

وی این دانشگاه را یکی از مهمترین مراکز علمی در بحث اشغال زایی و مهارت آموزی عنوان کرد و یادآورشد: این دانشگاه بر خلاف سایر دانشگاه های کشور می تواند گام های مؤثر و بهتری در جهت اشتغال فارغ التحصیلان بردارد و باید ارتباط مؤثری بین دانشگاه و صنعت برقرار شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار