اجتهادی:

مبارزه فیزیکی تنها راه مقابله با قاچاق کالا در کشور نیست

مدیرکل مبارزه با قاچاق سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در صورت اجرایی شدن کامل قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شاهد بهبود وضع تولید و اشتغال کشور خواهیم بود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبد المجید اجتهادی مدیرکل مبارزه با سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به این سوال که چگونه توانستیم به اعداد و ارقامی دست یابیم که نشان از بهبود وضع قاچاق در کشور دارد؟، اظهار کرد: روند کاهنده حجم قاچاق در کشور نشان از اقدامات مهم دولت طی چند سال اخیر دارد، اما به طور کلی باید اذعان داشت که در کشور ما به نظام علت و معلولی قاچاق، کمتر پرداخته شده است.

وی ضمن اشاره به معضلات قاچاق در کشور بیان کرد: تا کنون مشکلات عدیده ای گریبان‌گیر حوزه های تولید و تجارت کشور شده است و این موضوع سبب شد تا مسئولان عالی نظام از جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی به کرات از قانون های مبارزه با قاچاق در کشور، یاد کنند.

اجتهادی افزود: در سال ١٣٩٢ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز لازم الاجرا شد که تاثیرات چشمگیری در کاهش ورود کالای قاچاق به کشور داشته است.

مدیرکل مبارزه با سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: توجه ویژه و لازم الاجرا شدن این قانون پس از ٨٠ سال، نقطه خوبی برای شروع اقدامات عملی بوده، اما هنوز مشکلات این بخش، پابرجاست.

وی ضمن اشاره به سخنان اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: طی هفته گذشته محمد شریعتمداری نسبت به حجم ورود کالای قاچاق به کشور واکنش نشان داده و ابراز گلایه مندی کرده است.

اجتهادی در پایان با بیان اینکه مبارزه فیزیکی تنها راه جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور نیست، افزود: در صورت اجرایی شدن بندهای دیگر این قانون، شاهد کاهش بیش از پیش کالای قاچاق و بهبود وضع تولید و اشتغال کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/

روند رو به کاهش حجم قاچاق کالا در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار