اسفندیاری پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

توزیع بذر بوجاری در مناطق سردسیر/نرخ پایین گندم جهانی بر تولید داخل تاثیری ندارد

مجری طرح گندم گفت:468 هزارتن بذر بوجاری برای کشت زراعی سال آینده در حال توزیع در مناطق سردسیر است.

توزیع 468 هزارتن بذر بوجاری در مناطق سردسیر/نرخ پایین گندم جهانی بر تولید داخل تاثیری ندارداسماعیل اسفندیاری پور مجری طرح گندم در گفتگو با خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،اقدامات حمایتی در کشت گندم را ضروری خواند و گفت: توجه به سیاست گذاری درست در سطوح ملی، ایجاد درآمد مناسب برای کشاورزان، استفاده از بذور اصلاح شده،کشت با دستگاه خطی و استفاده از کود ازوته در دیم جارها می تواند در خودکفایی گندم به نتایج مطلوب تری منجر شود.

به گفته وی مدیریت دقیق قبل و حین کاشت، فرآیند تناوب، تاریخ کشت،مقدار کود مصرفی، عمق کشت بذر، مبارزه و کنترل علف های هرز و آفت و رعایت اصول فنی تاثیر بسزایی در کشت دیم گندم دارد.

اسفندیاری پور با اشاره به اینکه 468 هزارتن بذر بوجاری برای کشت زراعی سال آینده در حال توزیع در مناطق سردسیر است، افزود: اکنون هر کیلو بذر گواهی شده گندم دیم مناطق سردسیری با نرخ هزار و 630 و بذر گندم آبی و دیم مناطق گرمسیری با نرخ هزار و 760 تومان از طریق کارگزاری های بخش خصوصی تحت نظارت جهاد کشاورزی شهرستان ها توزیع می شود.

مجری طرح گندم با بیان اینکه حدود 9 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده است، اظهار کرد: این میزان خرید بیش از مصرف نیاز یکسال کشور است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: وزارتخانه قیمت پیشنهادی خرید تضمینی گندم را به شورای اقتصاد اعلام کرده و حال باید منتظر نرخ نهایی ماند.

وی با اشاره به اینکه پایین بودن نرخ جهانی گندم تاثیری در خودکفایی تولید داخل ندارد، تصریح کرد: اکنون نرخ خرید تضمینی گندم بر حسب تورم کشور تعیین می شود، از این رو حمایت همه جانبه از گندمکاران امری ضروری است تا آنها به جز تولید دغدغه خاطر دیگری نداشته باشند.

انتهای پیام/

ضرورت حمایت همه جانبه از گندمکاران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
با سلام چرا در شهرستان ما قیمت گندم 1970 میباشد در صورتیکه در شهرهای مجاور 1650 میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
با سلام چرا در شهرستان ما قیمت گندم 1970 میباشد در صورتیکه در شهرهای مجاور 1650 میباشد
-
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
در آن کشور که نرخ کندم پایین است قیمت ادوات نهاد های کشاورزی هم پایین است پس نیاید مقایسه ای انجام شود مثلا در ایران یک کیلو بذر کندم معمولی 17600 ریال است ایا در آن کشور که قیمت کندم پایین قیمت بذر این قدر است
آخرین اخبار