آی خبر داد:

راه‌ اندازی آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز توسط وزارت بهداشت و علوم

رئیس آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز گفت: این آزمایشگاه از اولین مؤسساتی است که توسط وزارت علوم و بهداشت شکل گرفت.

ارتقای کشورمان در حوزه علوم و فناوری‌های شناختیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا آی در نخستین سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز ایران گفت: تحقیقات در زمینه علوم شناختی در چند سال اخیر با سرعت بالا در حال پیشرفت است و از طرفی وجود تجهیزات برای انجام تحقیقات در این زمینه امری الزامی است.

وی ادامه داد: در واقع هدف از تأسیس آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز فراهم‌سازی بستری مناسب جهت استفاده از امکانات و تجهیزات لازم برای تحقیقات در زمینه‌های مختلف علوم شناختی و نقشه‌برداری مغز است.

رییس آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز افزود: امکاناتی که مختص یک دانشگاه خاص نبوده و متعلق به همه پژوهشگران و دانشگاه‌های سراسر کشور است در آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز تهیه شده و این آزمایشگاه جزء اولین مؤسساتی است که به صورت مشترک بین وزارت علوم و وزارت بهداشت شکل گرفت.

 آی افزود: آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز یک مؤسسه دولتی مستقل است که به صورت هیأت امنایی اداره می‌شود و نیاز به تعیین جایگاه کنونی آن بسیار ضروری محسوب می‌شود. همچنین هدف آزمایشگاه ارائه خدمات یکسان و گسترده به همه مراکز دانشگاهی و پژوهشی است.

 رئیس آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز گفت: با توجه به شعار ما که توسعه همگرا در دانش و فناوری نقشه‌برداری مغز است بر آن شدیم تا با برپایی سمپوزیومی با عنوان اولین سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز ایران به تبادل اطلاعات و ارتقای علمی این حوزه پس از اولین سالگرد تأسیس این آزمایشگاه بپردازیم.

آی یادآورشد: هدف کلان ما ارتقای موقعیت ایران در سطح منطقه‌ای، ملی، بین‌المللی و تقویت توان رقابتی پژوهشگران و فناوران در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی از طریق فراهم‌آوری زمینه‌های فعالیت در تصویربرداری مغز، تحریک و پردازش مغز و ... است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار