خرازی مطرح کرد؛

مطالعه اختلالات روحی و روانی با نقشه‌برداری از مغز

دبیر ستاد توسعه علوم پزشکی فناوری‌های شناختی گفت: با نقشه‌برداری از مغز، اختلالات روحی و روانی، اضطراب، استرس و غیره مطالعه را می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمال خرازی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی در جمع خبرنگاران گفت: امروزه با تكنولوژی‌های پیشرفته می‌توانیم داخل مغز انسان را از نظر اختلالات روحی و روانی، اضطراب، استرس و غیره مورد مطالعه قرار دهیم.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی تصریح کرد: دستگاه‌های تصویربرداری مغز شبکه های مغز انسان را شناسایی و از این طریق افراد سالم را از افراد غیرسالم شناسایی می‌کند.

خرازی عنوان کرد: خوشبختانه روانشناسی و روانشناختی دچار یک تحول عظیمی شده و بر این اساس ما می‌توانیم رفتار ظاهری افراد را با طریق نقشه برداری مورد مطالعه قرار دهیم.

 وی بیان کرد: نقشه برداری مغز در حال تاثیر گذاری بر خیلی از رشته‌هاست و براین اساس می‌توان اختلات فرد را از، روی نقشه برداری مطالعه کرد.

خرازی ادامه داد:در حال حاضر کشورهای مختلف در حال سرمایه گذاری های زیادی در این بخش هستند تا بتوانند مغز انسان را به خوبی شناسایی کنند و بدین ترتیب یک تحول عظیمی در این حوزه به وجود آمده است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در خصوص جایگاه ایران در حوزه نقشه برداری مغز گفت: در حال حاضر ما آغاز گر این رشته هستیم و آزمایشگاه نقشه برداری مغز که از سال گذشته آغاز به کار کرده و توانسته تجهیزات قابل قبولی را در زمینه مغز در اختیار بیماران قرار دهد.

خرازی افزود: این آزمایشگاه وابسته به هیچ دانشگاهی نیست و تمامی دانشگاه‌ها می توانند از این آزمایشگاه نقشه برداری مغز استفاده کنند.

دبیر ستاد توسعه علوم پزشکی فناوریهای شناختی تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت کشورمان در منطقه در سطح قابل قبولی است، به طوری که رتبه دوم در منطقه را به خود اختصاص داده ایم و باتوجه به رقابت میان کشورها باید تلاشمان را در این زمینه بالا ببریم تا در این دانش نوین جایگاه بالاتری را کسب کنیم.

وی یادآورشد:در حال حاضر 12, شرکت دانش‌بنیان برای تولید تجهیزات آزمایشگاهی تشکیل شده و آزمایشگاه‌ها روز به روز در حال توسعه بیشتری است.

انتهای پیام/

اختلالات روحی و روانی با نقشه برداری مغز مطالعه می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار