اسپوتنیک گزارش داد؛

چگونه می‌توان عملکرد غیرمنتظره احزاب را در انتخابات پیش‌بینی کرد؟

در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی آلمان، اسپوتنیک به بررسی اقبال حزب راست گرای آلترناتیو برای آلمان پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اسپوتنیک در مطلبی نوشت با اینکه تنها یک روز به برگزاری انتخاباتی که دولت جدید آلمان را تعیین خواهد کرد باقی مانده است، کارشناسان و موسسات نظرسنجی در رابطه با ارزیابی شانس حقیقی حزب آلترناتیو برای آلمان با مشکل مواجه شده اند.

چرا پیش‌بینی عملکرد احزاب پوپولیست دشوار است؟

پیش بینی درباره عملکرد احزاب پوپولیست در هر انتخاباتی – چه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و چه انتخابات پارلمانی در آلمان – به سه دلیل اساسی دشوار است.

نخست اینکه موسسه‌های فعال در برگزاری نظرسنجی به تمام بخش‌های جمعیت دسترسی ندارند؛ زیرا تمام آلمانی‌ها به طور همزمان به اینترنت دسترسی ندارند و یا آماده شرکت در این نظرسنجی به صورت تلفنی نیستند.

دوم اینکه تعداد افرادی که حاضر به شرکت در این نظرسنجی‌ها هستند بسیار اندک است. به طور معمول رای دهندگان راست گرا به شرکت در این نظرسنجی‌ها تمایل دارند.

در نهایت، سومین دلیل این است که مردم به طور معمول ایده‌های مخالف نظر جمعی را در مصاحبه با افراد دیگر بیان نمی‌کنند. این مسئله به خصوص در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا، و هنگامی که رای دهندگان از ابراز نظراتشان خودداری کرده و در این نظرسنجی‌ها دروغ گفته بودند، مشهود بود.

چگونه می‌توان نتایج نهایی انتخابات را پیش بینی کرد؟

برای کسب درک بهتری از اوضاع رقابت‌های انتخاباتی، کارشناسان شبکه‌های اجتماعی و رفتار مردم در اینترنت را با دقت بررسی می‌کنند.

به عنوان مثال، شبکه اجتماعی نوپای «اکوباکس» به اطلاعات کسب شده از نظرسنجی‌ها اکتفا نمی‌کند و از کاربران اینترنت و رفتار آن‌ها -- مانند اینکه این افراد چه مطالبی را مطالعه می‌کنند و در چه مطالبی چند نظر ارسال می‌کنند – اطلاعات به دست می‌آورد.

به این ترتیب بود که تیم اکوباکس موفق شد پیروزی امانوئل مکرون – رئیس جمهور فرانسه – در انتخابات این کشور را پیش بینی کند. امانوئل مکرون که تیتر نخست تمام خبرگزاری‌ها را به خود اختصاص داده بود، بیشترین توجه را از کاربران اینترنتی دریافت کرده بود.

رئیس اکوباکس در این‌باره گفت: «مهم نیست این تیترها مثبت باشند یا منفی. هرچه بیشتر یک کاندیدا جلب توجه کند، شانس پیروزی برای وی افزایش خواهد یافت.»

حال، یک کارشناس مسائل آمار، روشی دیگر را برای تحلیل موفقیت احزاب گوناگون معرفی کرد.

وی گفت: «ما تمام نظرسنجی‌ها را با یکدیگر ادغام می‌کنیم و پس از آن، عملکرد برخی از موسسات نظرسنجی را در انتخابات پیشین در نظر می‌گیریم و به این ترتیب این نظرسنجی‌ها را ارزیابی می‌کنیم. به این ترتیب، می‌توانیم گرایش‌های میان‌مدت و بلندمدت را استخراج کنیم.»

روشی که این تحلیلگر معرفی کرده است، پیش‌بینی می‌کند حزب آلترناتیو برای آلمان می‌تواند به احتمال 54 درصد، در انتخابات پارلمانی این کشور، به سومین حزب قدرتمند تبدیل شود و نزدیک به 10 درصد از تمام رای‌های کسب شده را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/

 

شانس پیروزی حزب آلترناتیو برای آلمان در انتخابات پارلمانی چقدر است؟

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار