طی روزهای اخیر؛

کاهش 28 درصدی جرائم خشن در خوزستان

فرمانده انتظامی خوزستان از کاهش 28 درصدی جرائم خشن در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سردار حیدر عباس زاده، فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به دستگیری تعداد زیادی از متهمان درگیری های روستای پتک جلالی شهرستان باغملک در روزهای گذشته بیان کرد: در 28 روز گذشته در استان خوزستان 83 درصد از جرائم خشن مانند قتل، سرقت مسلحانه، تجاوز، سرقت به عنف، تیراندازی و شرارت کشف شد که موجب کاهش 28 درصدی این جرائم گردید.

وی اظهار داشت: دراین مدت کشف جرم در زمینه سرقت‌های مسلحانه 73 درصد، سرقت به عنف 87 درصد و سرقت‌های عادی 20 درصد گزارش شده، همچنین جرائمی چون قتل که طی 28 روز گذشته 113 درصد کشف گزارش شده به میزان 27 درصد کاهش وقوع داشته است.

وی اذعان کرد: سال گذشته میزان کشف جرائم خشن 32 درصد اعلام شد.

فرمانده انتظامی خوزستان در ادامه گفت: یکی از اقدامات خوبی که نیروی انتظامی در 28 روز گذشته انجام داده جمع آوری و کشف مهمات و سلاح‌های غیرمجاز است که در کشف آن‌ها ورود خوبی داشته‌ایم.

این مقام انتظامی بیان داشت: در زمینه جمع آوری سلاح ها و مهمات جنگی و شکاری 99 درصد افزایش در سطح استان داشته ایم که تعداد 311 قبضه سلاح کشف و ضبط شده است.

سردار عباس زاده با تاکید بر این که جرایمی مانند تیراندازی و سرقت به عنف در برخی شهرستان ها فراوانی بیش تری نسبت به دیگر جرائم دارد اظهار کرد: بخشی از تیراندازی‌ها مربوط به مراسم‌ مثل عروسی، عزاداری ها یا بدرقه حجاج است که برای کاهش آن‌ها با بزرگان طوایف وارد مذاکره شده‌ایم اگر این راهکار جوابگو نباشد از شیوه سلبی استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: البته برای حذف رسم غلط تیراندازی در مراسم‌ها تنها نیروی انتظامی چاره کار نیست، بلکه نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها و مردم است.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به اینکه بخش دیگری از تیراندازی‌ها به سمت افراد، منازل و اماکن است که از آمار بالایی نیز برخوردار است خاطرنشان کرد: در 28 روز گذشته کشف جرم در زمینه تیراندازی به اماکن و افراد 81درصد ثبت شده ( 19 درصد کاهش) در حالیکه همین میزان در مدت مشابه سال گذشته از انگشتان دست نیز کم تر بوده است.

سردار حیدر عباس زاده کشف جرم را یکی از مهم ترین وظایف پلیس در جامعه عنوان و اذعان کرد: در قانون اساسی و آیین دادرسی به این مهم اشارهشده است، حذف جرایم با کشف جرایم انجام نمی‌شود بلکه با کشف جرم تنها کاهش جرایم و افزایش احساس امنیت ایجاد می‌شود.

وی بیان داشت: برای مقابله با جرایم برنامه داریم و برای هر برنامه نیز راهکارهای متفاوتی ارایه شده است که در صورت اجرایی شدن این راهکارها با توجه به نیروی انسانی و امکانات می‌توان وضعیت و احساس امنیت را بالا برد.

انتهای پیام/گ

جرائم خشن در خوزستان 28 درصد کاهش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.