پذیرش 20 دانشجوی افغان در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد

صفریان گفت: طی انعقاد توافق نامه با یک مرکز دانشگاهی در کابل، ۲۰ دانشجوی خارجی جهت گذراندن دوره دو ساله پذیرش می شوند.

پذیرش 20 دانشجوی افغان برای اولین بار در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر صفریان در ارائه گزارشی از عملکرد دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص استقبال از دانشجویان ورودی جدید، گفت: دانشکده بهداشت دارای ۸۰۰ دانشجو و ۲۴ عضو هیات علمی است و شرایط برای استقبال از دانشجویان در سال جدید کاملا آماده شده است.

وی ادامه داد: اعضای هیات علمی در این دانشکده در چهار گروه فعالیت و دانشجویان در مقاطع دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناسی تحصیل می کنند.

دکتر صفریان افزود: دانشکده بهداشت مشهد جهت استقبال از دانشجویان ورودی جدید ایستگاه های کامپیوتر خود را تقویت کرده؛ به نحوی که در سال جدید در فضایی دو برابر سال گذشته امکان استفاده از سیستم های رایانه، اینترنت و آموزش مجازی برای دانشجویان ایجاد شده است.

رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: در این دانشکده تلاش می شود تا برای دانشجویان از نظر بهینه بودن فضای آموزشی و دیگر موارد خدمات به شکل مطلوب ارائه شود؛ تا در محیط منظمی دانشجویان تحصیلات خود را انجام دهند.

وی به پذیرش ۲۰ دانشجوی خارجی برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد و گفت: ورود این دانشجویان، نیازمند برنامه ریزی و فضاسازی خاص است و از این جهت اقدامات خوبی انجام شده؛ تا بتوانیم از این دانشجویان استقبال داشته باشیم.

دکتر صفریان افزود: برنامه ریزی های آموزشی، تقسیم دروس، مشخص شدن کوریکولوم ها و ارزشیابی اساتید جهت پذیرش این دانشجویان به روال خود در حال انجام است و اکنون این آمادگی را دارا می باشیم؛ که برای ترم جدید و مهر ماه این تعداد دانشجوی خارجی را پذیرش و سرویس دهی مناسبی در این خصوص داشته باشیم.

رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: این دانشجویان در رشته مدیریت خدمات بهداشتی طی توافق نامه با یک مرکز دانشگاهی در کابل به مشهد خواهند آمد. در جمع این دانشجویان تعدادی مربی و استاد نیز حضور دارند که در یک دوره کارشناسی ارشد به مدت دو سال و نیم به صورت فشرده تحصیل خود را ادامه دهند.

دکتر صفریان به تجهیز آزمایشگاه های دانشکده بهداشت اشاره کرد و گفت: تجهیز آزمایشگاه بهداشت محیط و حرفه ای، اتاق پاراتیک جهت آموزش نیروهای خانه های بهداشت و آزمایشگاه شیمی نیز در طول تابستان سال جاری انجام و اکنون بیشتر نیازهای آزمایشگاهی دانشکده بر طرف شده است.

رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: دانشکده دارای چهار گروه آمار و اپدیمولوژی، آموزش بهداشت، مدیریت بهداشت و خدمات بهداشتی و گروه بهداشت محیط و حرفه ای است؛ که در تمامی این رشته ها؛ مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد.

وی ادامه داد: مقطع دکترا در رشته آمار و آموزش بهداشت نیز در دانشکده وجود دارد و سه رشته جدید از جمله اقتصاد سلامت در دانشکده مجوز پذیرش دانشجو را از وزارت بهداشت دریافت کرده اند.

رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان داشت: دانشکده بهداشت در مجموع ۲۵ مقطع رشته دارد که در این مسیر نیز باید رشد بیشتری داشته باشد؛ زیرا دیگر دانشکده های بهداشت دارای تعداد مقاطع رشته؛ اعضای هیات علمی و فضای آموزشی مناسب تری نسبت به دانشکده بهداشت مشهد هستند.

وی افزود: علی رغم این که دانشکده بهداشت مشهد تنها هفت سال است که تاسیس شده؛ اما باید با شتاب بیشتری به سمت دانشکده های توسعه یافته مانند دانشکده بهداشت تهران حرکت کند و این از اهداف این دانشکده به شمار می رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
Hossein Hsseini
۱۲:۴۴ ۱۸ تير ۱۴۰۲
سلام ،نیاز به کمک دارم، لطفا دانشجوی پزشکی خانم افغان به من در مورد مشکلی که دارم پیام بدین.مرسی
آخرین اخبار