از ابتدای سال تحصیلی:

اجرای پروژه نماد در مدراس کرمان

مدیر پیشگیری از وقوع جرم معاونت اجتماعی دادگستری استان کرمان از اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در استان کرمان خبر داد .

اجرای پروژه نماد در مدراس کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محبوبه میرزابیگی مدیر پیشگیری از وقوع جرم معاونت اجتماعی دادگستری استان کرمان از اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در استان کرمان خبر داد و گفت :از ابتدای سال تحصیلی جاری طرح "نماد" به صورت پایلوت در آموزش پرورش ناحیه 2کرمان و بم اجرا خواهد شد.

وی عصر امروز در شورای عالی سیاست گذاری پروژه نماد که به میزبانی اداره کل آموزش وپروش استان کرمان برگزار شد افزود :در فاز اول اجرای این طرح 12مدرسه در مقاطع مختلف پسرانه و دخترانه در کرمان وبم مورد پوشش قرار می گیرند.


وی نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان را طراحی مجموعه‌ای نظام یافته از خدمات و برنامه‌ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت های روانی– اجتماعی، به منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتار‌هاي پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرائم از طريق مداخله به موقع و مؤثردانست.


میرزابیگی در خصوص ائتلاف ملی در پروژه "نماد"گفت: به منظور تحقق پیشگیری رشدمدار و توجه به رشد و تکامل یکپارچه دانش آموزان و استقرار نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان سند مشترک فی ما بین اعضای ائتلاف ملی منعقد گردیده است و تا تاریخ 1400 هجری خورشیدی اعتبار دارد.


وی تصریح کرد:معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، اداره کل آموزش و پرورش،دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل بهزیستی، نیروی انتظامی،سازمان مدیریت و برنامه ریزی،اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی (ره)و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)اعضای اصلی ائتلاف ملی نماد می باشند.


این مقام قضائی هدف اصلی از اجرای این طرح را تامین و ارتقای مراقبت‌های اجتماعی از دانش‌آموزان مدارس با رویکرد توانمندسازی مدرسه محور اعلام کرد.


وی عنوان کرد:مصادیق دقیق آسیب های اجتماعی یا رفتارهای پرخطری که وجود یا استعداد گرایش و ابتلاء به آنها در دانش آموزان در نظام مراقبت مورد توجه است، عبارتند از اختلالات روانی- اجتماعی که منجر به جرم و بزه در دانش آموزان خواهند شد.


میرزابیگی گفت : نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان برای حرکت سازمان یافته به سوی کنترل و کاهش بر دو محور آموزش های ارتقایی و پیشگیرانه و مراقبتی استوار است.


وی افزود:اعضای ائتلاف متعهد به شناسایی و تقویت عوامل محافظت کننده و دیده بانی مستمر عوامل مخاطره آمیز دانش آموزان در مدرسه، خانواده و محله می باشند.


وی ارائه خدمات آموزشی پیشگیرانه به دانش آموزان لازم التوجه و خانواده های آنان، تهیه منابع آموزشی و فرهنگی پیشگیرانه برای دانش آموزان وبه اشتراک گذاری ظرفیت ها برای ارائه حمایت ها و خدمات مداخله ای روانی – اجتماعی برای دانش آموزان و خانواده های آنان را ازدیگر تعهدات اعضای ائتلاف دانست.


این مقام قضائی اعلام داشت: سیستم قضائی مساعدت لازم را در فراهم سازی بسترهای حقوقی ، قانونی و حاکمیتی جهت اجرای تصمیمات و راهکارهای اساسی وهمچنین مشارکت در تدوین و بهبود مستندات کلان، راهبردی و فنی مربوط به طرح خواهد داشت.


وی ارائه معاضدت های قضایی به دانش آموزان و خانواده ها را یکی دیگر از اقدامات دادگستری در راستای اجرای این طرح دانست وافزود: دادگستری در طراحی و اجرای فعالیت های پیشگیری و مراقبت اجتماعی در مدارس مشارکت خواهد داشت.


انتهای پیام/س

 

اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار