مدیرکل نوسازی مدارس :

مدارس سیستان و بلوچستان در افقی ۵ ساله به استانداردهای کشوری می‌رسد

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان گفت: پیش‌بینی می‌شود در ۲ تا ۵ سال آینده این استان در بخش فضاهای آموزشی به استانداردهای کشوری برسد.

مدارس سیستان و بلوچستان در افقی ۵ ساله به استانداردهای کشوری می‌رسدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا راشکی   اظهار داشت: با روند کنونی که در زمینه توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان سیستان و بلوجستان و تحویل کلاس‌های درس جدید در استانوجود دارد پیش‌بینی می‌شود در 2 تا 5 سال آینده این استان در بخش فضاهای آموزشی به استانداردهای کشوری برسد.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان سیستان و بلوجستان گفت:  در چند سال اخیر روند ساخت و ساز و تحویل مدارس در استان رشد صعودی مطلوبی داشته به نحوی که شاهد رشد 3 برابری در این بخش هستیم.

وی ادامه داد: در این راستا در مدت 5 سال گذشته 2 هزار و 516 کلاس درس در قالب 839 مدرسه با مجموع زیربنای 224 هزار و 597 مترمربع با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال احداث و تحویل شده تا امروز شاهد رشد 3 برابری فضاهای آموزشی استان نسبت به سال‌های گذشته باشیم.

راشکی تصریح کرد: نرخ بالای موالید در استان سبب شده تا با وجود افزایش سالانه 500 کلاس درس باز هم دستیابی به استانداردهای این بخش دشوار و زمانبر باشد.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس سیستان و بلوجستان با اشاره به حضور پررنگ خیرین مدرسه‌ساز در استان، تصریح کرد: خیرینی که با این نهاد همکاری دارند از طیف‌های مختلفی هستند و حدود 30 درصد این نیک‌اندیشان اهل روستاها و 50 درصد نیز ساکن شهرها هستند.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌هایی که با بانک انصار صورت گرفته روند پرداخت تسهیلات بانکی به خیران تسهیل شده و این مهم نقش بسزایی در استقبال این قشر از امر خداپسندانه مدرسه‌سازی داشته است. این نهاد در تلاش است تا با موسسات، نهادها و تشکل‌های مردم نهاد سراسر کشور ارتباط برقرار کند تا فعالیت مدرسه‌سازی بیش از گذشته در جامعه گسترش یابد.

انتهای پیام/ع

ساخت دو هزار کلاس درس دراستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار