برگزاری مانور امداد و نجات در کهنوج

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان کهنوج از برگزاری مانور امداد و نجات در آوار در زمان زلزله خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، محمود درویشی گفت: این مانور با همت اعضای سازمان جوانان و داوطلبین طرح خادم، همراهی امدادگران، نجاتگران و جمعی از مسئولین شهرستانی با سناریو طراحی شده از سوی داوطلبین خادم برگزار شد.

وی با اشاره به ارتقای میزان آمادگی در برابر بحران‌های احتمالی به هنگام وقوع حوادث غیر مترقبه، افزود: این مانور با هدف ارزیابی توان نیرو‌های عملیاتی ستاد بحران و حساس سازی خانواده‌های تحت پوشش طرح خادم به منظور ارتقاء سطح آگاهی عموم مردم در مقابله با بلایای طبیعی برگزار شد.

درویشی گفت: در این مانور ۷۰ نفر از امدادگران با استفاده از ظرفیت ۳ دستگاه خودروی امدادی پیکاپ، ۲ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه ست پنوماتیک و هیدرولیک در قالب ۵ تیم عملیاتی با ارائه خدمات پیش بیمارستانی به ۵ تن از مصدومین در منطقه حادثه و امدادرسانی به ۲۰ خانوار آسیب دیده ایفای نقش کردند.

وی عنوان کرد: در پایان این مانور همزمان با استقرار آسیب دیدگان فرضی در اردوگاه اسکان اضطراری خدمات امدادی و حمایت روانی به آنان ارائه شد و جلسه ارزیابی عملکرد امدادگران و بررسی میزان آمادگی، نقاط قوت و ضعف مانور با حضور عوامل اجرایی برگزار شد.
انتهای پیام /ی

امداد و نجات در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار