همدان اولین صادرکننده کیف، چرم و پاپوش به کشورهای اروپایی

نائب رئیس اتاق اصناف گفت: همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین اولین صادرکننده محصولات کیف و چرم و پاپوش به کشورهای اروپایی است.

همدان اولین صادرکننده کیف، چرم و پاپوش به کشورهای اروپاییبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ احمد گازرانی نائب رئیس اتاق اصناف همدان با اشاره به اینکه در سال 90 - 92 همدان آمار خوبی در صنعت چرم نداشت و تنها 300 واحد تولیدی چرم در استان فعال بودند گفت: امروز این تعداد به یک هزار واحد تولیدی افزایش یافت و این امر جز با حمایت اتاق اصناف و افراد متعصب به همدان امکان‌پذیر نبود.

وی با بیان اینکه صنعت چرم استان همدان امروز در کشور رتبه دوم را داراست و این صنعت در استان اشتغالزایی خوبی کرده تصریح کرد:  7 هزار نفر در زمینه کیف، کفش و چرم مشغول به کار هستند.

نائب رئیس اتاق اصناف همدان افزود: امروز 30 درصد از کفش زنانه کشور در همدان تولید می شود و این افتخار ما است که یک بخشی از محصولات چرمی را در استان داریم و به کشورهای عربی به ویژه عراق صادرات داریم.

گازرانی عنوان کرد: اصناف در کنار دولت می‌تواند مشکلات اقتصادی را به نحو احسن حل کند و اصناف بدون هیچ هزینه ای برای دولت ایجاد اشتغال می‌کند و با کمترین تعهد دولت می تواند با تسهیلات ارزان قیمت در بازار تحرکی ایجاد کند که با این روش نقدینگی در بازار زیاد شده و قدرت خرید مردم بالا می رود.

وی با اشاره به ورود قاچاق کالا، تأکید کرد: در سال‌های اخیر برای جلوگیری از ورود قاچاق کالا دو اتفاق در سال گذشته افتاده و به خاطر ناامنی که در بازار بود بسیاری از قاچاقچی ها نتوانستند اجناس خود را وارد بازار کنند و خوشبختانه همدان در بحث قاچاق جلوگیری خوبی کرده و این اجناس وارد بازار نشد.

انتهای پیام/ص.ف

همدان بزرگترین صادرکننده کیف و کفش

برچسب ها: اخبار همدان ، چرم ، کیف ، کفش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.