طرح جامع تامین امنیت مراکز‌ دینی و مذهبی آماده تطبیق است

در آستانه ماه محرم مقامات امنيتی می‌گويند که طرح جامع تامين امنيت مراکز دينی و مذهبی اهل تشيع آماده تطبيق است.

طرح جامع تامین امنیت مراکز‌ دینی و مذهبی آماده تطبیق استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در جلسه‌ای که  با حضور معاون دوم رييس جمهور، وزير امور داخله، لوی درستيز، معين ارشد امنيتی وزارت امور داخله، قومندان گارنيزيون کابل، نهادهای امنيتی و علمای شناخته شده اهل تشيع برگزار شد، آخرين تدابير امنيتی اتخاذ شده از سوی حکومت در باره تامين امنيت مراسم دهه محرم مورد ارزيابی قرار گرفت.

معاون رئيس جمهور در اين نشست از تصويب طرح جامع تامين امنيت مساجد و تکايای اهل تشيع در شورای امنيت‌ملی خبر داد و گفت که اين طرح در مرحله تطبيق قرار دارد.

به گفته معاون دوم رياست جمهوری، اين طرح زمينه مشارکت مردم و حکومت را در تامين امنيت مراکز دينی و مذهبی فراهم می‎سازد و باعث تقويت اعتماد بين مردم و حکومت خواهد شد.

به گفته وی، اين طرح تنها برای دهه ماه محرم سال جاری تهيه نشده و بر اساس آن حداقل برای دو سال امنيت مراکز دينی و مذهبی اهل تشيع با همکاری حکومت تامين می‌گردد.

آقای دانش اين طرح را در آستانه ماه محرم بسيار با اهميت دانست و بر سرعت بخشيدن به مراحل عملی آن تاکيد کرد.

وي هم چنين از تمام برگزارکنندگان مراسم دهه محرم به خصوص علما خواست که از هرگونه حرکت های افراطی که باعث نفاق و صدمه زدن به وحدت موجود ميان اهل تسنن و تشيع در کشور می گردد جلوگيری کنند.

وی توطئه عليه مردم و دولت افغانستان را از سوي تروريست ها و دشمنان کشور، عميق دانست و بر همدلی مردم با حکومت تاکيد کرد و طرح تامين امنيت مساجد و تکايای اهل تشيع را آغازی نيک براي اين همدلی دانست.

در اين نشست هم چنين ويس برمک سرپرست و نامزد وزير وزارت امور داخله با تشريح اقدامات و تدابير اتخاذ شده براي تامين امنيت مراکز مذهبي در دهه محرم از آمادگی ها در اين زمينه اطمينان داد و از تدابير امنيتي در سه سطح استراتژيک، اوپراتيفی و تخنيکی خبر داد و هماهنگی ها ميان ارگان های امنيتی را و هم چنين همکاری مردم و علما را با نهادهای امنيتی بی نظير دانست.

در اين جلسه هم چنين مسئولين عالی رتبه امنيتی و تعدادی از علما و متنفذين نظرات و پيشنهادهای خود را در زمينه تامين امنيت مراسم دهه محرم و اهميت اين موضوع بيان کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار