دیدار وزیر دفاع استرالیا با مقامات آمریکایی در مورد جنگ افغانستان

ماریس پاین راهی آمریکا شد تا در مورد نقش کشورش در جنگ افغانستان با مقامات ارشد آمریکایی گفتگو کند.

دیدار وزیر دفاع استرالیا با مقامات آمریکایی در مورد جنگ افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، علاوه بر رایزنی در مورد افغانستان، جنگ علیه گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه و تهدیدات هسته ای کره شمالی از جمله موضوعاتی هستند که انتظار می رود در مورد آنها بحث و گفت وگو شود.

دولت مالکوم ترنبول نخست وزیر استرالیا پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ماه اوت سال جاری از برنامه افزایش نیروهای نظامی در افغانستان خبر داد، تاکنون احتمال افزایش نیروهای نظامی این کشور را در افغانستان مورد تایید و یا رد قرار نداده است.

دولت استرالیا ماه می سال جاری با افزودن ۳۰ نیروی نظامی جدید تعداد نیروهای خود در افغانستان به ۳۰۰ نفر افزایش داد.

نیروهای بین المللی بعد از سال ۲۰۰۱ میلادی وارد افغانستان شدند و در نبردی که برای ۱۶ سال ادامه داشته است، حدود سه هزار و ۴۰۰ نفر در این کشور جان خود را از دست داده اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا براساس اعلام اخیر خود قصد دارد تعداد نیروهای نظامی کشورهای خارجی را در افغانستان افزایش دهد و بر همین اساس درخواست هایی نیز از متحدان خود کرده است.

ترامپ در اخرین روزهای مرزداد ماه استراتژی جنگی جدید را در مورد افغانستان معرفی کرد که برخلاف وعده های پیش از انتخابات بود و ترامپ طرح اعزام چهار هزار نیروی آمریکایی دیگر برای پیوستن به هشت هزار و ۴۰۰ نظامی آمریکایی مستقر در افغانستان را امضا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار