برتری فارس در فعالیت‌های مدارس آموزش از راه دور کشور

کارشناس مسئول مدارس آموزش از راه دور آموزش و پرورش فارس از رتبه عالی فارس در فعالیت‌های مدارس آموزش از راه دور کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سعید محسنی کارشناس مسئول مدارس آموزش از راه دور آموزش و پرورش فارس گفت: بر اساس ارزیابی‌هایی که توسط مدیریت از راه دور وزارت آموزش و پرورش از فعالیت‌های مدارس آموزش از راه دور در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ و در ۱۰ حیطه صورت گرفته است؛ آموزش و پرورش فارس توانست رتبه عالی کشوری را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: این ارزیابی‌ها طی سال تحصیلی پارسال در حیطه‌های برنامه ریزی برای جذب دانش آموزان و افزایش پوشش تحصیلی، نظارت بر فرآیند برنامه ریزی و تدوین نمایه برنامه سالانه، برگزاری دوره‌های آموزشی و همایش ها، اجرای برنامه طرح جامع نظارت در سطوح نظارت عمومی (همتا)، تخصصی و عالیه، اجرای مطلوب دستورالعمل ارزیابی عملکرد مدارس، استفاده از ظرفیت‌های شورای آموزش از راه دور و شورای هماهنگی مؤسسان استان، برنامه ریزی و برگزاری جشنواره قلم، استفاده از فناوری‌های نو و ابتکاری در سطح مدارس و استان، پاسخگویی به موقع به مکاتبات، اطلاعیه‌ها و بخشنامه‌ها، تهیه و تدوین و انعکاس گزارش عملکرد آموزش از راه دور استان صورت گرفته است.

محسنی گفت: در راستای ارتقاء کمی و کیفی فعالیت‌های مدارس از راه دور استان بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده اقدامات چشمگیری در حوزه‌های آموزش، نظارت و ارزیابی صورت گرفته که نتایچ چشمگیری را در پی داشته است.

وی در تشریح فعالیت‌ها و موفقیت‌های کسب شده توسط این اداره اظهار کرد: از جمله موفقیت‌های کسب شده می‌توان به کسب رتبه اول کشوری در جذب و بکارگیری مدیران موظف اشاره کرد که طی آن ۷۰ نفر از این افراد در مدارس آموزش از راه دور بکارگیری شدند.

همچنین به منظور ایجاد انگیزه و رضایت شغلی در کارکنان این حوزه نیز پارسال تعداد زیادی از مدیران و کارکنان موفق این مدارس از سوی مدیرکل آموزش و پرورش استان و وزارت آموزش و پرورش مورد تقدیر قرار گرفتند.

سعید محسنی با اشاره به اینکه در سطح استان ۱۲۰ واحد آموزش از راه دور فعالیت دارند گفت: این مدارس بیش از ۱۱۴۰۰ دانش آموز دختر و پسر بازمانده از تحصیل در دوره‌های متوسطه اول، متوسطه دوم، پیش دانشگاهی و کاردانش را تحت پوشش قرار داده اند.

کارشناس مسئول مدارس آموزش از راه دور آموزش و پرورش فارس با تاکید بر نقش این مدارس در گسترش پوشش تحصیلی تصریح کرد: این مدارس فرصت مناسبی را فراهم می‌کند تا بزرگسالان و دانش آموزانی که به هر دلیل از تحصیل بازمانده اند بتوانند ادامه تحصیل داده و از موقعیت‌های تحصیلی، آموزشی و پرورشی بهتری در جامعه برخوردار شوند.

انتهای پیام/ن

رتبه عالی فارس در فعالیت‌های مدارس آموزش از راه دور کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.