خسارت 39 میلیاردی به بخش کشاورزی کردستان

معاون برنامه‌ریزی امور اقتصادی جهاد کشاورزی گفت: سال زراعی 95 – 96 بیش از 310 هزار تن به ارزش 39 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی استان وارد شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛محمد پیشداد معاون برنامه‌ریزی امور اقتصادی جهاد کشاورزی دیروز در جلسه بررسی کاهش مخاطرات بخش کشاورزی استان که با حضور جمعی از مسوولان دستگاه‌های ذیربط در سنندج برگزار شد، گفت: خسارت انواع مخاطرات کشاورزی فزاینده و نگران کننده است.

 وی با بیان اینکه ادامه این روند پایداری تولید امنیت غذایی را با تهدید جدی مواجه می‌کند، بیان کرد: سال زراعی 95 – 96 بیش از 310 هزار تن به ارزش 39 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی استان وارد شده است.

 به گفته این مقام مسوول، بیشترین مخاطرات کشاورزی کشور از سال 92 تا 95 با 41 درصد مربوط به خشکسالی و 35 درصد مربوط به سرمازدگی بوده است. 

معاون برنامه‌ریزی امور اقتصادی جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه بیشترین آسیب‌های بخش کشاورزی نیز مربوط به باغات و زراعت بوده است، بیان کرد: آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، تهدید امنیت غذایی، بیابان زایی و انقراض گونه‌های گیاهی از پیامدهای ناگوار خشکسالی است.

 پیشداد با اشاره به اینکه53 درصد خسارت وارده به کشاورزی در سال زراعی گذشته مربوط به گندم بوده است، گفت: کل مخاطرات و آسیب‌های مربوط به محصول گندم در سال زراعی 95 – 96 حدود 390 میلیارد تومان بود.

 وی به برخی راهکارهای مقابله و پیشگیری از مخاطرات کشاورزی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: اصلاح سیاست‌ها، برنامه‌ها، حمایت‌ها و الگوی کشت، تولید و معرفی گونه‌ها و ارقام سازگار با تغییر اقلیم، تشویق بسته‌های حمایتی دولت از بیمه بلایای طبیعی و اقلیمی از بهترین راهکارها برای مقابله با مخاطرات بخش کشاورزی است.

انتهای پیام/ م ح

53 درصد خسارت وارده به کشاورزی استان مربوط به گندم بوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.