خریداری 520 هزار تن گندم در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: اینکه در سال زراعی 95-96 بیش از 850 هزار تن گندم در استان خریداری شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ کریم ذوالفقاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان دیروزدر جلسه بررسی کاهش مخاطرات بخش کشاورزی استان که با حضور جمعی از مسوولان دستگاه‌های ذیربط در سنندج برگزار شد، گفت: کشاورزی در تمام دنیا به اقلیم وابسته است و وابستگی ما نسبت به تمام دنیا در این زمینه بیشتر است و این وابستگی به دلیل بالا بودن دیم‌زار بودن اراضی کشاورزی است.

 وی با بیان اینکه متاسفانه طی چند سال اخیر اقلیم به مراتب نسبت به گذشته با کشاورزی ناسازگارتر شده است، افزود: باید این را بپذیریم که زمانی در همین شهر سنندج مردم زیر برف برای رسیدن به خانه همدیگر تونل می‌زند و امروز فرزندان ما آرزوی دیدن برف دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه در سال زراعی 95-96 بیش از 520 هزار تن گندم در استان خریداری شده است، گفت: طی سال زراعی گذشته کشاورزان ما با یک عزم جدی با تغذیه درست مشکل کمبود آب را جبران کردند وحدود 650 هزارتن تولید گندم داشته ایم.

 وی با بیان اینکه میزان تولید گندم با وجود تمام مشکلاتی که در بحث اقلیم و کاهش بارندگی داشتیم نسبت به 5 سال گذشته بیشتر بوده است، بیان کرد: هدف اصلی از بیان این مطالب این بود که رابطه مخاطرات بخش کشاورزی با دیم مستقیم است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، هر چه مخاطرات در حوزه کشاورزی افزایش پیدا کند میزان تولید کاهش پیدا می‌کند و اگر بتوانیم با کشاورزی علمی و فنی میزان تاثیر اقلیم بر کشاورزی را کاهش دهیم خواهیم توانست به سمت کشاورزی مدرن حرکت کنیم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در این حوزه اتفاقات بسیار خوبی افتاده و بذر امروز بذر 100 سال قبل نیست و امروز دانه سیاهک در گندم کردستان پیدا نمی‌شود.

وی افزود: یک چهارم باغات استان را باغات دیم بسیار ارزشمند تشکیل می دهد که محصولات اورگانیک تولید می‌کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه با بیان اینکه سرمازدگی از دیگر مباحثی است که بیشترین ضربه را کشاورزی کردستان وارد می‌کند، گفت: امسال از جمله سال‌هایی بود که بارش تگرگ به کشاورزی استان لطمه وارد کرد.

انتهای پیام/ م ح

یک چهارم باغات کردستان را باغات دیم تشکیل می دهد

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.