رهبر در همایش‌ هم‌اندیشی بسیج علمی؛

دشمن 40 سال است نتوانسته ما را متوقف کند از این به بعد هم نمی‌تواند

رئیس دانشگاه آزاد گفت: همانطور که دشمن در این ۴۰ سال نتوانسته ما را متوقف کند از امروز به بعد هم موفق نخواهد شد.

علم بدون ایمان منفعت‌آفرین نیست/ دشمن نمی‌تواند ما را متوقف‌ کند‌به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه در گذشته جنگ ما نظامی بود و باید با تمامی کشورها به صورت نظامی مقابله می‌کردیم اما امروزه کشورها برای مقابله با ما رو به جنگ نرم آورده‌اند، اظهار کرد: بسیجیا‌ن ما در زمان جنگ با تفکر، درایت و علم خود مدلی را به دست آوردند که باعث شد بتوانیم در برابر دشمن بایستیم، امروزه نیز بسیجیا‌ن باید با استفاده از همان مدل هم در عرصه نظامی و هم در عرصه علمی با کشورهای بیگانه مقابله کنند تا زمانی که جمهوری اسلامی پا بر‌جاست خصومت ها به رهبری آمریکا باقی خواهد ماند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: وظیفه یک بسیجی شناخت از طرح دشمن یعنی همان دشمن‌شناسی است اگر در زمان جنگ ما می‌خواستیم عملیاتی را انجام دهیم نیروهای متخصص ابتدا مواضع دشمن را شناسایی می‌کردند و پس از آن عملیات را انجام می دادند امروز نیز شما باید به دنبال این باشید که ابزار دشمن برای سلطه و انحصار‌طلبی در علم را شناسایی کنیم زیرا آنها به دنبال این هستند که علم و دانش را منحصر‌اً برای خود بدانند و از اینکه کشورهای‌ دیگر‌ به این علم و دانش دست یابند‌ واهمه دارند‌.

وی ادامه داد: شما شاهد این هستید که ما امروز‌ در بزرگترین‌ علم دنیا یعنی انرژی‌ هسته‌ای به دانش کامل رسیده‌ایم، اگر ما در محرمانه‌ترین‌ و مهم ترین‌ علم ادعا کنیم که در مرز دانش حرکت می‌کنیم و توانسته‌ایم توفیق‌ پیدا کنیم و مرزها را بشکنیم‌ آیا این به این معنا است که دیگر نمی‌توانیم در رشته‌های دیگر پیشرفت‌ کنیم؟ قطعاً جواب این سؤال منفی است زیرا امروز ما با توجه به‌ پتانسیل‌هایمان‌ توانایی‌ رشد و پیشرفت‌ در تمامی رشته‌های علمی را داریم‌.

رهبر با اشاره به اینکه شما بسیجیا‌ن و دانشمندان‌ امروزه توانسته‌اید دشمن را شکست‌ دهید، گفت: اینکه شما امروز به پیشرفت‌های بسیاری رسیده‌اید قابل قدردانی است اما باید توجه داشته باشید دشمن نمی‌نشیند‌ و دست روی دست نمی‌گذارد و با تمام ابزارهای‌ خود در صدد این است که جلوی ما را بگیرد‌ اما خوشبختانه‌ با گذشت 40 سال از عمر انقلاب‌ هنوز موفق به این نشده‌اند که پیشرفت‌های علمی ما را متوقف کنند‌.

رئیس‌ دانشگاه آزاد با یادآوری اینکه پیشرفت‌ علمی به تنهایی کافی نیست‌، گفت: ما در تولید علم و مقاله‌ جایگاه بسیار خوبی در سطح جهان داریم که به آن می‌بالیم اما این کافی نیست‌ ما باید به پیشرفت خود در علم را سرعت دهیم‌ و برای پیشی‌ گرفتن از دنیا باید علم نا‌فع داشته باشیم یعنی علمی که‌ برای ما منفعت‌آفرین باشد‌.

وی ادامه داد: مشکلی که امروز کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند فقر، محرومیت‌ و بیکاری است که فقر و محرومیت‌ با تولید ثروت و بیکاری‌ با ایجاد اشتغال‌ حل شدنی‌ هستند‌ سرزمین ایران ثروتمند‌ است هم به جهت ذخایر زیرزمینی‌ هم به جهت داشت نیروهای جوان اما سؤال است چرا علی‌رغم داشتن این سرمایه‌ها هنوز مردم ما با فقر و محرومیت‌ و بیکاری‌ مواجه هستند‌. پاسخ این سؤال بسیار روشن است زیرا مدیریت‌ دانش ما‌ بسیار ضعیف است.

با دست خالی نمی‌توان‌ کشور را مدیریت کرد

وی با بیان اینکه با دست خالی نمی‌توان‌ کشور را مدیریت کرد، گفت: این 2 ثروت و سرمایه زمانی‌ به منفعت ملی تبدیل می‌شوند‌ که شما توانمندان‌ در ر‌أس امور باشید‌.

رهبر‌ تصریح کرد: امروزه تمامی کشورها به این موضوع آگاهی کامل دارند که پیشرفتشان‌ در گرو به خدمت گرفتن‌ نیروهای انسانی کارآمد حاصل خواهد شد. در گذشته جوانان ما به بهانه‌های درس خواندن به این کشورهای خارجی می‌رفتند و آنها‌ برای تأمین نیازهای خودشان‌ جوانان ما را به هر صورتی که شده در کشور خود نگه می‌داشتند تا از آنها بهره ببرند. دانشگاه آزاد پس از تأسیس تا به امروز سه دوره را پشت سر گذاشته، دوره اول کادرسازی‌، دوره دوم تولید‌ علم و در دوره سوم که دوره حال حاضر است ما به دنبال این هستیم که علم را به ثروت تبدیل کنیم و باعث کارآفرینی‌ شویم زیرا مشکل امروزه کشور به دست نخبگان‌ و شرکت‌های دانش‌ بنیان‌ حل خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه دانشگاه می‌خواهد در کنار بسیج علمی و فن‌آوری مقدماتی‌ را فراهم کند که حاصل پیشرفت کشور باشد‌، اظهار کرد: شما بسیجیان‌ باید در حوزه علم و دانش‌ همانند عرصه‌ نظامی قدم بردارید و علم و دانش را هم فرماندهی‌ کنید‌ تا بتوانید به قله‌های هدف‌ که همان‌ شکستن‌ مرزهای‌ علم و تولید ثروت است برسید‌.

وی در پایان با یادآوری اینکه علم به تنهایی اثرگذار‌ نخواهد بود، تصریح کرد: علمی نافع‌ است که در کنار ایمان پیش برود‌ زیرا اگر علم با ایمان‌ همراه نباشد‌ آثار مخربی‌ بر جای خواهد گذاشت، مانند اقداماتی که در میانمار‌ انجام گرفت من ایمان دارم شما بسیجیان به همراه ایمانتان‌ می‌توانید علمی نافع‌ به وجود بیاورید و در این راه دانشگاه آزاد اسلامی به شما کمک بسیار خواهد کرد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از 2 محصول جدید علمی که توسط نخبگان‌ بسیجی‌ تولید شده بود رو‌نمایی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار