عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان:

جامعه ما به زودی از لحاظ جمعیتی وارد فاز سالمندی می‌شود

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جامعه ما به زودی از لحاظ جمعیتی وارد فاز سالمندی می‌شود و باید در حوزه سیاست‌گذاری و مدیریتی به این مسئله ورود کنیم تا ظرفیت‌های لازم برای بهبود خدمات‌رسانی به این قشر را آماده کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی مقدری ضمن تبریک روز تکریم خانواده و بازنشستگان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های محوری ما در ایام انتخابات این بود که باید از توانمندی و تجربه سالمندان در امور شهری استفاده کرد و همزمان با توانمندسازی و بهبود خدمات ویژه به سالمندان، آنها را نیز در امور شهری به مشارکت واداشت.

وی اضافه کرد: بی‌شک، نگاه ما به سالمندان به مثابه سرمایه‌های بی‌بدیل جامعه است و باید تمام توان و امکانات را برای بهبود زندگی آنها به کار ببندیم و این کار باید از شیوه‌های مختلفی صورت بگیرد.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: فراهم کردن تسهیلات لازم برای بهره‌مندی از امکانات شهری، تکریم آنها در برنامه‌های متعدد، ایجاد پاتوق‌های ویژه سالمندان در مکان‌های عمومی، افزایش شادی و نشاط اجتماعی و سلامت جسمی و روحیِ آنها به واسطه برنامه‌های فرهنگی و هنری و از این قبیل سیاست‌ها است.

وی ادامه داد: البته نباید فراموش کنیم در کنار طرح‌هایی چون ارائه کارت منزلت و موارد دیگر، پرسنل خدمات‌رسان شهرداری و سایر نهادهای خدماتی شهر باید با عزت و تکریم ویژه با سالمندان رفتار کنند و خدای ناکرده منتی بر آنها سایه نیفکند.

مقدری تاکید کرد: جامعه ما به زودی از لحاظ جمعیتی وارد فاز سالمندی می‌شود و باید در حوزه سیاست‌گذاری و مدیریتی به این مسئله ورود کنیم تا ظرفیت‌های لازم برای بهبود خدمات‌رسانی به این قشر را آماده کنیم.

وی با بیان اینکه شوربختانه امروز طراحی شهری جامعه ما به گونه‌ای است که افراد با شرایط ویژه را به درستی درک نکرده و استفاده از خدمات شهری برای آنها تا حد زیادی با دشواری امکان‌پذیرست، افزود: همچنین سالمندان برای استفاده از سخت‌افزارهای موجود در شهر (از لحاظ هندسی و فنی) با مشکلات فراوانی مواجه هستند.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده تا اقدام فوری و جامعی برای حل این مشکلات داشته باشیم.

 

انتهای پیام/م

 

سالمندان سرمایه‌های بی‌بدیل جامعه هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.