اصفهان؛

بیش از 120 هزار نفر در استان اصفهان از معلولیت رنج می‌برند

بیش از 120 هزار نفر در استان از معلولیت رنج می‌برند، معلولان هنوز نتوانستند به استانداردهای لازم دست پیدا کنند، قانون حمایت از حقوق معلولان اجرایی نشده و دستگاه‌های اجرایی برای رفع حقوق معلولان اقدامات کافی را انجام نداده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرکل بهزیستی استان اصفهان  ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان ضمن عرض تبریک هفته بهزیستی اظهار کرد: بیش از هزار و 200 نفر از همکاران سخت‌کوش و بیش از 16 هزار نفر در مراکز غیر توان‌بخشی کمک می‌کنند تا بتوانیم در حوزه کاری خود به بهترین نحو عمل کنیم.

سعید صادقی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) افزود: آثار و فواید خدمت مردم مخصوصاً نیازمندان در آموزه‌های دینی بسیار سفارش شده است، از این آیات و روایات چند نکته استخراج می‌شود، برخی از فواید رفع نیازهای مردم عبارت‌ از رفع گناهان، افزایش روزی، بهشت برین و... است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اداره بهزیستی بیش از 150 وظیفه مختلف بر عهده دارد، وظایفی که پیش از تولد و ازدواج شروع می‌شوند و تا دوران سالمندی ادامه دارد، بهزیستی اصفهان در قالب چهار معاونت انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 40 هزار خانوار تحت سرپرستی بهزیستی هستند، افزود: یکی از این معاونت‌های بهزیستی، معاونت اجتماعی است، بیش از هزار مهدکودک مشغول فعالیت هستند که در آن بیش از 8 هزار بانوی تحصیل‌کرده مشغول کار هستند، در حوزه اجتماعی اورژانس‌هایی دیده شده که به صورت شبانه‌روزی خدمت ارائه می‌کنند و امروزه بیش از 40 مرکز مشغول کار در این حوزه هستند.

صادقی معاونت توان‌بخشی را بخش دیگری از معاونت‌ها دانست و گفت: بیش از 120 هزار نفر در استان از معلولیت رنج می‌برند، معلولان هنوز نتوانستند به استانداردهای لازم دست پیدا کنند، قانون حمایت از حقوق معلولان اجرایی نشده و دستگاه‌های اجرایی برای رفع حقوق معلولان اقدامات کافی را انجام نداده‌اند.

وی عنوان کرد: حوزه معاونت پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی یکی دیگر از حوزه‌ها است، که در این حوزه فعالیت‌های چشمگیری داشته‌ایم؛ طبق آمار بیش از هزار و 200 نفر سالمندانی هستند که هیچ مراقبی ندارند و برخی از آن‌ها مجهول الهویه هستند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه بسیاری از معلولیت‌های وراثتی در کشور قابل‌پیشگیری است، بیان داشت: بهزیستی اصفهان در همین زمینه 32 مرکز مشاوره راه‌اندازی کرده و به خانواده‌ها مشاوره رایگان می‌دهد که در شهر اصفهان یکی از این مراکز در کنار بانک خون پل خواجو قرار دارد.

وی بیان کرد: در سه ماهه اول سال 96 شاخص غربالگری شنوایی 100 درصد بوده و امیدواریم روزی هیچ کودک ناشنوایی در اصفهان به دنیا نیاید، بهزیستی به عنوان دستگاه همکار در حوزه آسیب‌های اجتماعی اقدامات زیادی انجام داده تا از بروز اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی و حاشیه‌نشینی جلوگیری کند؛ هم ما باید وظایف خود را به خوبی انجام دهیم هم مردم مراقبت بیشتری نسبت به فرزندان خود داشته باشند.

صادقی ابراز کرد: در معاونت اشتغال بیش از 5 هزار و 600 شغل برای افراد تحت پوشش بهزیستی ایجاد شده است و در حوزه وام‌های خود اشتغالی اقداماتی خوبی انجام شده است، در سال گذشته بیش از 14 میلیارد تومان به مراکز دولتی و غیردولتی کمک شده که اگر این کمک‌های مردمی نبود در انجام وظایف خود با مشکل مواجه می‌شدیم.

وی اظهار کرد: درخواست دارم برای معلولان در حوزه مناسب‌سازی شهری اقدامات بهتری انجام شود، حق همه است که از پارک‌ها، معابر، مجتمع‌های مسکونی و تجاری استفاده کنند اما معلولان امکان این استفاده را ندارند، معلولان نیازمند ترحم نیستند بلکه نیازمند دیده شدن هستند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: هزار و 700 کودک بی‌سرپرست یا بد سرپرست تحت پوشش بهزیستی هستند که اگر هر کدام از خیرین فقط یک نفر از این افراد را با کمترین هزینه حمایت کنند، مشکلات بسیاری از این کودکان حل می‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار