رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان؛

صادرات تنها راه نجات تولید کشور

رئیس اتاق بازرگانی استان گفت: در شرایط فعلی کشور، امکان توزیع همه تولیدات در داخل وجود ندارد و به همین دلیل صادرات تنها راه نجات تولید کشور است.

صادرات تنها راه نجات تولید کشوربه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  سیدمهدی طبیب زاده در نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی مسائل و مشکلات صادرات استان گفت:محموله های صادراتی استان در گمرکات مرزهای میلک و میرجاوه با مسائلی از جمله مشکلات زیرساختی الکترونیکی و برخی عدم هماهنگی ها روبرو هستند که موجب طولانی شدن صف های کامیون های ویژه حمل محصولات صادراتی، تاخیر چند روزه در عبور از مرز، کاهش کیفیت و حتی فاسد شدن این محصولات می شود.


وی افزود: درخواست برگزاری نشست هایی با استانداران استان های مرزی کشور به ویژه سیستان و بلوچستان داریم تا بتوان با بیان مشکلات صادرکنندگان استان، به حل آنها کمک کنیم.

رئیس اتاق کرمان در رابطه با کمبود کامیون برای حمل محصولات صادراتی استان تصریح کرد: در حال حاضر 500 دستگاه کامیون در یکی از کشورهای همسایه موجود است که اگر بتوان این تعداد کامیون را با تعرفه های گمرکی مناسب وارد کشور کرد بخش عمده‌ای از مسائل حمل و نقل محصولات صادراتی قابل حل خواهد بود.

وی همچنین به عدم توانایی حمل بار توسط شبکه ریلی بین ایران و پاکستان اشاره کرد و گفت: صادرکنندگان از تعرفه بالای نرخ حمل و نقل با راه آهن گلایه دارند و همچنین مشکلاتی برای حمل بار از ایران به پاکستان وجود دارد که امیدواریم برای این موارد تدابیری اندیشیده شود.

طبیب زاده افزود: برنامه جامع صادرات را با کمک مدیران استان در اتاق کرمان تدوین خواهیم کرد زیرا معتقدیم باید در کیفیت، تنوع محصولات و کالاهای صادراتی استان و تکنولوژی به کار رفته در آنها تصمیمات و اقدامات جدیدی صورت گیرد.

انتهای پیام/ح

صادرات کرمان برنامه محور می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار