بالا رفتن قیمت مواد خوراکی در جوزجان

به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده توسط داعش و طالبان قیمت مواد خوراکی در جوزجان بالا رفته است.

بالا رفتن قیمت مواد خوراکی در جوزجانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حلیمه صدف کریمی، عضو شورای ولایتی جوزجان گفته است، داعش و طالبان در مسیر ولسوالی‌های قوش‌تپه و درزاب ایست‌های بازرسی بنا کرده‌اند و مانع ورود کامیون‌های مواد خوراکی به این ولسوالی‌ها می‌شوند.

به گفتۀ بانو کریمی، حالا کار به جایی رسیده که شماری درِ دکان‌های خود را بسته‌اند و شماری دیگر مواد خوراکی را از راه‌های دشوارگذر، قاچاقی وارد درزاب و قوش‌تپه می‌کنند.

این عضو شورای ولایتی هشدار می‌دهد که اگر حکومت به امنیت این ولایت توجه نکند، ۱۵ درصدی که تحت مدیریت نیروهای امنیتی قرار دارد نیز به تصرف طالبان و داعش درخواهد آمد.

بازمحمد داور، سرپرست ولسوالی درزاب افزایش بهای مواد خوراکی در این ولسوالی را تأیید می‌کند و می‌گوید، باشندگان درزاب در وضعیت بد اقتصادی به سر می‌برند و با افزایش بهای مواد خوراکی وضعیت از پیش بدتر شده و حکومت تاکنون کمترین توجهی برای نابودی داعش و طالبان در جوزجان نکرده است.

محمدرضا غفوری، سخنگوی والی جوزجان می‌گوید که تلاش‌ها برای راه‌اندازی عملیات تصفیه‌یی در این ولایت جریان دارد و به زودی این عملیات برگزار خواهد شد.

خبرگزاری اطلس نوشت : جوزجان از جمله ولایت‌هایی‌ست که اخیراً نفوذ داعش در آن بیشتر شده است. طالبان نیز در این ولایت حضور دارند و بارها اتفاق افتاده که دو گروه به جان هم افتاده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار