ایجاد بانک اطلاعاتی کشاورزی در همدان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان از ایجاد بانک اطلاعاتی کشاورزی در همدان خبر داد.

ایجاد بانک اطلاعاتی کشاورزی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ پرورش ،معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان با اشاره به ضرورت ایجاد این بانک اطلاعاتی گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی کشاورزی موجب می‌شود تا برای هر منطقه با توجه به ظرفیت‌ها و منابع برنامه‌ریزی مناسب انجام شود.

 وی افزود: مد نظر است  جهاد کشاورزی طی یک برنامه بلندمدت محصولات دارای قابلیت تولید در گلخانه‌ها را تولید کند.

شهرام پرورش ادامه داد: پارسال شاهد توسعه 15 هکتاری گلخانه در استان همدان بودیم.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه  سال 92 در استان 39 هزار متر مربع گلخانه احداث شد که این رقم در سال گذشته به 145 هزار متر مربع رسید، خاطر نشان کرد: امسال نیز 30 هزار متر مربع گلخانه ایجاد شده است.

 وی در ادامه با بیان اینکه مدیریت و کنترل حذف نباتات در 46 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام شده است، بیان کرد: ردیابی و مبارزه با آفات در 150 هکتار از اراضی کشاورزی انجام شده است.

 پرورش با بیان اینکه پیگیر ارتقای سطح محصولات زراعی و باغی و محصولات صادراتی استان هستیم، اظهار داشت:  بهینه‌سازی مصرف آفت‌کش‌ها، اجرای استاندارد‌های آفت‌کش‌ها، ایجاد بانک اطلاعاتی به منظور بهره‌گیری از یافته‌های جدید دنیا و حذف آفت‌کش‌ها در جهاد کشاورزی استان همدان پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ ج

بانک اطلاعاتی کشاورزی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.