پیش بینی بیش از 200 هزار تن انگور ملایر

مدیر جهاد کشاورزی ملایر گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 200 هزار تن انگور درشهرستان ملایر برداشت شود.

پیش بینی بیش از 200 هزار تن انگور ملایربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ تقوی ،مدیر جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به آغاز برداشت انگور از باغات شهرستان ملایر افزود: برداشت انگور از باغات این شهرستان از 15 شهریورماه شروع شده و تا 15 مهرماه ادامه دارد.

 وی از سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی به ملایر برای حضور در جشنواره «خوشه برتر» و بررسی مشکلات باغداران ملایر خبر داد و افزود: این جشنواره به مدت دو روز در روزهای 23 و 24 شهریورماه برگزار می‌شود.

 تقوی با بیان اینکه میزان برداشت انگور امسال نسبت به مشابه پارسال  کاهش دارد ادامه داد: محصول انگور معمولا یک سال با بار زیاد و سال بعد با بار کمتر محصول می‌دهد، همچنین  سرمای آذرماه نیز در کاهش میزان تولید انگور امسال بی‌تاثیر نبوده است.

   وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد از محصول تولیدی انگور به کشمش تبدیل می‌شود اظهار داشت: باقی مانده  آن نیز بشکل  تازه‌ خوری مصرف و یا به سایر مشتقات از جمله شیره انگور و باسلق و.. تبدیل می‌شود.

 غلامحسین تقوی با اشاره به اینکه صادرات کشمش از محصولات با اهمیت استان بشمار می آید خاطرنشان کرد: صادرات  کشمش جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است.

 وی از برگزاری پنجمین جشنواره خوشه برتر در ملایر خبر داد و یادآور شد:  این جشنواره به مدت دو روز در روزهای 23 و 24 شهریورماه برگزار خواهد شد.

 این مسئول  اضافه کرد: روز اول این جشنواره با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی و با حضور باغداران دارای خوشه‌های برتر برگزار می‌شود و در کنار آن نیز کارگاه آموزشی ویژه باغداران نیز برگزار خواهد شد.

 وی  بیان کرد: امسال نیز خوشه‌های برتر انگور ملایر با توجه به معیارهای لازم توسط کارشناسان انتخاب و از آنها تجلیل خواهد شد.

 تقوی از برگزاری جشن مردمی «خوشه برتر» همزمان با اختتامیه جشنواره مبل و منبت ملایر در پارک مردمی سیفیه ملایر در روز 24 شهریورماه خبر داد.

انتهای پیام/ ج

تولید انگور در ملایر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.