معرفی برترین‌های دهمین جشنواره شاهنامه خوانی و نقالی

برترین‌های دهمین جشنواره شاهنامه خوانی و نقالی مناطق زاگرس نشین کشور معرفی شدند.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ دهمین جشنواره شاهنامه خوانی و نقالی مناطق زاگرس نشین کشور، ۲۲ و ۲۳ شهریورماه جاری و با حضور هنرمندانی از استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، بوشهر، خوزستان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، لرستان، همدان، هرمزگان، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری در لردگان برگزار شد.

۴۰ اثر از مجموع ۱۲۰ اثر ارسالی به این جشنواره، در مرحله نهایی با هم رقابت کردند که برترین‌ها در بخش‌های مختلف به شرح زیر معرفی شدند:

در بخش شاهنامه خوانی زیر ٣٠ سال، سید موسی موسوی، میلاد صادقی و امین جلیل هر سه از چهارمحال و بختیاری اول تا سوم شدند.

همچنین در بخش شاهنامه خوانی بالای ٣٠ سال، کیخسرو دهقانی از لرستان مقام اول، ابوالفتح رحتمی از تهران مقام دوم و سید اکبر موسوی از چهارمحال و بختیاری مقام سوم را به دست آورد.

در بخش نقالی ١١ تا ١٥ سال هم آیناز فکروند از بوشهر و المیرا جمالی از چهارمحال و بختیاری مشترکاً رتبه نخست را به دست آوردند و مهرشاد قاسمی از خوزستان و عسل بازرگان از کرمانشاه هم به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند.

همچنین در بخش نقالی ١٦ تا ٢٥ سال، فاطمه مکاریان از بوشهر مقام اول، زهرا محمودی از خوزستان مقام دوم و فاطیما پورقاسمی از همدان مقام سوم را به دست آورد.

در بخش نقالی زیر ١٠ سال نیز مهدیس قاسمی، مهرانا زند، آنوشا الوندی، امیر احسان کرمی، نورا خادمی، یاسمین یوسف زاده، آناهیتا کاردانی، آوا نیکبخت و فاطمه کاردانی شایسته تقدیر شدند.

شهر لردگان (مرکز شهرستان لردگان) در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار