برترین‌های جشنواره موسیقی محلی مناطق زاگرس نشین

برترین‌های دهمین جشنواره موسیقی محلی مناطق زاگرس نشین کشور در بروجن معرفی شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ برترین‌های تک نوازی و گروه نوازی دهمین جشنواره موسیقی محلی مناطق زاگرس نشین کشور در فرهنگسرای بروجن معرفی شدند.

در بخش تک نوازی «ساز نی» مصطفی مقیمی از چهارمحال و بختیاری، «ساز تنبور» سید جلال الدین یاری از کرمانشاه، «دف نوازی» نسرین برهانی از اصفهان، «ساز‌های کششی» محمد زرین قلم نوازنده کمانچه از لرستان حائز رتبه‌های برتر شدند.

همچنین در بخش شاهنامه خوانی و مقام خوانی «علی جمالی» از چهارمحال و بختیاری به عنوان برترین مقام خوان انتخاب گردید.

در بخش گروه نوازی این جشنواره هم گروه «بهار باد» به سرپرستی داوود رضایی از لرستان رتبه اول، گروه «الون» به سرپرستی رضا غلامی از کرمانشاه و گروه «همدرنگ» به سرپرستی سعید امینی از چهارمحال و بختیاری مشترکاً رتبه دوم و گروه «آیین» به سرپرستی مصطفی رشیدی مطلق از همدان و گروه «ایلیا» به سرپرستی سعید باسوری از چهارمحال و بختیاری مشترکاً رتبه سوم را به دست آوردند.

هیئت داوران در بخش گروه نوازی جشنواره موسیقی محلی زاگرس نشین کشور به صورت ویژه از گروه «سرلک» به سرپرستی سیمین سرلک از لرستان تقدیر کرد.

گفتنی است: ١٥٠ هنرمند از ۱۳ استان کشور شامل آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، بوشهر، خوزستان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، هرمزگان، همدان و چهارمحال و بختیاری در این جشنواره با یکدیگر به رقابت پرداختند.

دهمین جشنواره موسیقی محلی مناطق زاگرس نشین کشور، ۱۴ تا ۱۶ شهریورماه جاری به مدت ٣ روز در فرهنگسرای بروجن برگزار شد.

بروجن، از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن (شهر بروجن) در فاصله ۶۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ف

برترین‌های جشنواره موسیقی محلی مناطق زاگرس نشین معرفی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.