بشار الجعفری: ترکیه باید با تروریست ها مبارزه کند

بشار الجفری با اشاره به بیانیه پایانی نشست آستانه بیان کرد که ترکیه و گروه های مسلح شرکت کننده در مذاکرات باید در کنار ارتش سوریه به مبارزه با تروریست ها برخیزند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان رئیس هئیت مذاکره کننده دولت سوریه در نشست آستانه گفت: بر اساس بیانیه پایانی نشست آستانه ترکیه و گروه های مسلح شرکت کننده در مذاکرات آستانه باید در کنار ارتش سوریه به مبارزه با تروریست ها برخیزند.

بشار الجعفری گفت: در این بیانیه بر پایبندی همگان و از جمله ترکیه، اردن، اسرائیل و آمریکا -البته بدون اینکه نام آنها آورده شود- و کشورهای سه گانه تضمین کننده به حاکمیت، استقلال و یکپارچگی سرزمینی سوریه تاکید شده است.

همچنین در این بیانیه مساله مبارزه دستجمعی با تروریسم مطرح شده است.هم اکنون به موجب این بیانیه ترکیه و گروه های مسلحی که در این نشست آستانه شرکت کردند و با این بیانیه موافقت کردند هم اکنون باید در کنار ارتش عربی سوریه و همپیمانانش با تروریسم مبارزه کنند.

هم اکنون اگر این سخن عملی شود به این معنا است که ما شاهد تحولی بی نظیر در ابزارهای مبارزه با تروریسم خواهیم بود. همچنان که در کنفرانس خبری نیز گفتم این یک آزمون است و ما بر اساس پایبندی عملی به این بیانیه درباره آن حکم خواهیم کرد.

انتهای پیام/  

موافقت ترکیه و گروه های مسلح سوری با بیانیه آستانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار