اردوغان: ترکیه و روسیه بر سر روند کاهش تنش در سوریه اختلاف نظری ندارند

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد آنکارا و مسکو درباره روند کاهش تنش در استان ادلب سوریه توافق نظر دارند.

اردوغان: ترکیه و روسیه بر سر روند کاهش تنش در سوریه اختلاف نظری ندارندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه گفت آنکارا و مسکو درباره روند کاهش تنش در ادلب سوریه توافق نظر دارند.

روز سه‌ شنبه، رئیس جمهور ترکیه گفت هیچ تفاوت نظری درباره روند کاهش تنش مشترک که در استان ادلب سوریه در جریان است، بر روابط آنکارا و مسکو تاثیر نگذاشته است. وی افزود مسائل مربوط به ادلب پیشرفت مثبتی داشته است.

روزنامه حریت به نقل از اردوغان نوشت: «در حال حاضر، روند (کاهش تنش) در ادلب همانگونه که با روسیه توافق کرده ایم در حال اجراست. اختلاف نظری در این‌باره با روسیه وجود ندارد. هیچ مشاجره‌ای نیز در جلسه ما با ایران به وجود نیامد. من باور دارم گفتگوهای سالم پس از نشست آستانه ادامه خواهد یافت. این روند به طور مثبت در حال پیشرفت است.»

تاکنون سه منطقه کاهش تنش در سوریه در نظر گرفته شده است. منطقه‌ای در جنوب سوریه و در راستای مرز اردن، منطقه‌ای در شرق غوطه و منطقه‌ای در شمال حمص از جمله این مناطق کاهش تنش هستند. رایزنی‌ها درباره ایجاد چهارمین منطقه کاهش تنش در استان ادلب هم اکنون در جریان است.

تفاهم‌نامه برای ایجاد چهار منطقه کاهش تنش در سوریه در چهارمین نشست صلح سوریه در آستانه – پایتخت قزاقستان – و در ماه مِه به امضا رسید. روسیه، ایران و ترکیه از تضمین کنندگان آتش‌بس در سوریه هستند.

ششمین دور مذاکرات صلح سوریه در آستانه در روزهای 14 و 15 سپتامبر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار