جشن سالروز تولد محمد چرمشیر برگزار شد/ ادای دین شاگردان به استاد

مراسم بزرگداشت محمد چرمشیر نمایشنامه‌نویس مطرح کشور، با حضور چهره‌های تئاتری در تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد.

جشن سالروز تولد محمد چرمشیر برگزار شد/ ادای دین شاگردان به استادبه گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل تماشاخانه ایرانشهر؛ مراسم بزرگداشت محمد چرمشیر نمایشنامه‌نویس مطرح کشور همزمان با سالروز تولد این هنرمند عصر پنجشنبه 23 شهریور توسط کارگردان‌های جوان نمایش‌های «رولور» و «نمی‌تونیم راجع بهش حرف بزنیم»، با حضور چهره‌های تئاتری در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد.

در این مراسم که توسط گروه اجرایی نمایش‌های «رولور» به کارگردانی پوریا کاکاوند و «نمی‌تونیم راجع بهش حرف بزنیم» به کارگردانی جابر رمضانی برگزار شد، محمد رحمانیان کارگردان و نمایشنامه‌نویس شناخته شده تئاتر گفت: همکاری آتیلا پسیانی و محمد چرمشیر به‌ عنوان مهم‌ترین اتفاق تئاتری بعد از انقلاب است و امیدوارم این همکاری مستمر باشد و بدون شک بخش قابل‌توجهی از هویت بصری تئاتر ایران مدیون این دو هنرمند عزیز است.

همچنین حسین پاکدل نیز با ستایش از محمد چرمشیر اظهار کرد: او نماینده شایسته نسل ما برای آیندگان خواهد بود.

رضا حداد نیز که در این مراسم حضور داشت، به سکوت محمد چرمشیر در مقابل سختی‌ها و ناملایماتی که برخی مواقع جامعه تئاتری نسبت به او دارد اشاره کرد و گفت: این سکوت گاهی باعث می‌شود قلب ما بشکند زیرا توانایی محمد چرمشیر مثال زدنی است و او می‌تواند برای هنرمندان مختلف، نمایشنامه‌های متفاوتی را بنویسد.

حمید پورآذری دیگر هنرمندی بود که در این مراسم گفت: خیلی باعث خوشبختی است زیستن در دوره ا‌ی که محمد چرمشیر و محمد رحمانیان می‌نویسند. او مانند یک رود روان است و هرگز ساکن نبوده است.

آتیلا پسیانی بازیگر و کارگردان باسابقه تئاتر هم در ادامه این مراسم با اشاره به قدمت رفاقت خود با محمد چرمشیر که بیش از 30 سال است، یادآور شد: همواره لبخند محمد چرمشیر به ذهن مشوش من آرامش داده است.

حسین پارسایی دبیر شورای سیاست‌گذاری تماشاخانه ایرانشهر نیز در بخش دیگری از این مراسم، تأکید کرد: هر زمان به چرمشیر فکر می‌کنم یک عنصر ثابت از او به ذهنم می‌رسد و آن یاد دادن و آموختن است و من از او بسیار آموختم.

اصغر دشتی کارگردان جوان تئاتر نیز با بیان اینکه من هیچگاه شاگرد مستقیم محمد چرمشیر نبوده‌ام، افزود: من از محمد چرمشیر بسیار آموختم. توانایی او در نگارش نمایشنامه‌های متفاوت بسیار بالاست. یکی دیگر از ویژگی‌های او این است که پاسخی به ناملایمات و نامهربانی‌هایی که در حق‌اش می‌شود نمی‌دهد و این درس بسیار بزرگی است.

در ادامه نیز محمد چرمشیر با ابراز خوشحالی و تشکر از حاضران اظهار کرد: من سهم خود را از تئاتر به واسطه حضور همیشگی شما دوستان و جوانانی که همیشه تلاش کردند، از تئاتر گرفته‌ام. من چشم امید دارم و تلاش می‌کنم جوان‌ترها آنچه را که من نتوانستم به دست بیاورم، به دست بیارند.

این نمایشنامه‌نویس و مدرس مطرح تئاتر با بیان اینکه تئاتر ایران همیشه با من مهربان بوده حتی زمانی که نامهربانی کرده است، تأکید کرد: از همه بزرگان و هنرمندان مطرح تئاتر می‌خواهم که آغوش خود را برای جوانان بگشایند زیرا نسل جوان ما نیاز به تدریس و حمایت شما دارد.

رکسانا مهرافزون، نوید محمدزاده، اشکان خیل‌نژاد، یوسف باپیری، عباس غفاری و لیلی فرهادپور از دیگر حاضران در مراسم بزرگداشت و جشن سالروز تولد محمد چرمشیر بودند.

حاضران در این مراسم بعد از پایان آن به تماشای نمایش «رولور» به کارگردانی پوریا کاکاوند و «نمی‌تونیم راجع بهش حرف بزنیم» به کارگردانی جابر رمضانی نشستند.

 

انتهای پیام/

نمایش «رولور» در مراسم بزرگداشت محمد چرمشیر اجرا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار