رئیس اداره محیط زیست دامغان;

دستگیری صیادان باز شکاری در دامغان

رئیس اداره محیط زیست دامغان از دستگیری صیادان باز شکاری در مناطق آزاد این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، فرامرز اسفندیاری رئیس اداره محیط زیست دامغان از دستگیری شکارچیان بازشکاری در دامغان خبر داد و ضمن تشریح نحوه شناسایی متخلفان گفت : بر اساس یک کار اطلاعاتی و عملیاتی مبنی بر حضور یک گروه صیاد برای زنده گیری بازهای شکاری در منطقه دشتی شمال دامغان، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پس از بررسی و اطمینان از صحت خبر، طی یک عملیات غافلگیرانه و نامحسوس در شب گذشته و لحظه ای که صیادان قصد اسکان در منطقه را داشتند طی تعقیب و گریز طاقت فرسا، موفق به دستگیری متخلفان شدند.

 

وی افزود: در بازرسی های اولیه از متهمان پرونده صیادان پرندگان شکاری، سه قطعه کبوتر خانگی، یک دستگاه موتورسیکلت هوندا کفی و یک عدد کارد کشف و ضبط شد.

 

رئیس اداره محیط زیست دامغان بابیان اینکه متخلفان این پرنده های نادر معمولاً از استان‌های حاشیه جنوبی کشور هستند، ابراز داشت: این افراد در قالب باندهای منظمی عمل می کنند که از اواخر شهریورماه به مناطق دشتی و بیابانی آمده و با اغفال افراد بومی منطقه اقدام به صید و قاچاق می کنند و پرندگان نادر را در کشورهای خلیج فارس و عربی به فروش می رسانند.

 

اسفندیاری بیان کرد: در این روش با استتار کامل در منطقه دشتی و کندن کوخه در عمق زمین و پهن کردن سه رشته تور با طعمه قراردادن پرندگانی نظیر کبوتر، قمری، دلیجه، قرقی وغیره اقدام به جلب پرندگان شکاری نظیر بالابان و بحری کرده و در نهایت پرنده گرفتار در تور را صید می کنند.

 

وی افزود: از مردم و طبیعت دوستان انتظار داریم که در صورت مشاهده موارد مشکوک شامل دیدن شکارچیان، شنیدن صدای تیر و یا رد حیوانات و پستانداران زخمی بلافاصله مراتب را به یگان محیط زیست اطلاع دهند تا در اسرع وقت بتوان به آن ها رسیدگی و متخلفان را به مراجع قضایی تحویل دهیم.


انتهای پیام / ه


جزئیات دستگیری صیادان بازشکاری در دامغان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار