رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اصفهان:

اردوی استعدادهای درخشان قرآنی در اصفهان برگزار شد

رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: اردوی استعدادهای قرآنی منطقه جنوب کشور شامل استان‌های «یزد - کرمان و اصفهان» به مدت 5 روز در محل اردوگاه شهدا واقع در شهر درچه برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی مسماریان  اظهار داشت: اردوی استعدادهای قرآنی منطقه جنوب کشور شامل استان‌های «یزد - کرمان و اصفهان» با حضور 110 نفر به مدت 5 روز در محل اردوگاه شهدا واقع در شهر درچه برگزار شد.

وی افزود: 110  نفر در اردوی آموزشی استعدادهای قرآنی دانش‌آموزان جنوب کشور شرکت کرده‌اند و هدف از برگزاری این دوره‌ها شناسایی و کشف استعدادها در حوزه قرائت است.

رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان این‌که ۹۰ درصد قرآن آموزان در مرحله تلاوت تقلیدی قرار دارند، گفت: بیشتر مباحث تدریس حول محور تقلید از استادان مصری بیان می‌شود و از راهنمایی اساتید در موضوعاتی همچون تجوید، صوت،  لحن، صداسازی و ... استفاده می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: طبق جدول زمان‌بندی ابتدا افتتاحیه و تبیین برنامه‌های اردو و همچنین اهداف کلی طرح استعدادها مطرح شده است و برای توسعه فرهنگ قرآنی، یادگیری قرآن کریم و انس دائمی با آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است

 مسماریان تأکید کرد: باید به این نکته توجه داشت که چگونه می‌توانیم با قرآن مأنوس باشیم و در این میان امر آموزش در تعلیم قرآن کریم تنها با تلاش شبانه‌روزی مسؤولان و دست‌اندرکاران آن‌هم به‌طور مستمر محقق خواهد شد.

وی در تشریح برنامه‌های اردوی استعدادهای درخشان قرآنی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت علم و تحصیل دانش آموزان در کنار مباحث تخصصی قرائت قرآن از قاری بین‌المللی مسعود نیکدستی به‌منظور انتقال تجربه درزمینه پشتکار در جهت رسیدن به مراتب عالی اجتماعی از حیث قرآنی استفاده و همچنین افراد به 3 کلاس تقسیم شده و اساتید طرح آقایان حسین زینلی، یاسین اعتباریان، دافعیان و ثابت‌قدم به‌صورت کارگاهی با قرآن آموزان تمرین کردند.

رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان در پایان درباره برنامه گردشگری اردو اذعان داشت: بازدید از باغ‌موزه چهل‌ستون، مسجد شیخ لطف‌الله و مسجد امام و مراکز تفریحی شهر اصفهان ازجمله برنامه‌های تفریحی برای استعدادهای قرآنی بود.

 

انتهای پیام/م

 

۹۰ درصد قرآن آموزان در مرحله تلاوت تقلیدی قرار دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.