تأکید سرور دانش براجرایی شدن یادداشت تفاهم بین افغانستان و عراق

معاون رئیس جمهور، براجرایی شدن یادداشت تفاهم بین دو کشور افغانستان و عراق تاکید کرد.

تأکید سرور دانش براجرایی شدن یادداشت تفاهم بین افغانستان و عراقبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نصیر احمد اندیشه معین وزارت امور خارجه و عبدالجمیل پروانی سفیر افغانستان در عراق، با استاد دانش معاون دوم ریاست جمهوری دیدار و گفتگو نمودند.

در این دیدار، معین وزارت خارجه از فعالیت‌های آن وزارت در بخش‌های مختلف گزارش داده و در زمینه های مختلف از معاون رئیس جمهور کسب هدایت نمود.

معاون رئیس جمهور، بر توجه جدی وزارت امور خارجه به عنوان دستگاه دیپلماسی کشور، برگسترش روابط حسنه میان افغانستان و کشورهای منطقه از جمله کشور عراق تأکید کرد.

به گفته معاون رئیس جمهور، توسعه مناسبات دیپلماتیک افغانستان و عراق در زمینه های مختلف، به خصوص درجهت تبادل تجارب برای تأمین امنیت می تواند پیامد های نیک به همراه داشته باشد.

دانش با اشاره به موجودیت اماکن مقدسه و زیارتگا ها در کشور عراق، فراهم شدن تسهیلات لازم برای سفر شهروندان افغانستان به آن کشور را ضروری خواند.

معاون رئیس جمهور به وزارت خارجه هدایت داد که به منظور اجرایی شدن یادداشت تفاهمی که قبلا بین افغانستان و دولت عراق به امضا رسیده است، هیأتی متشکل از نمایندگان با صلاحیت وزارت ها و ادارات مربوطه به عراق سفر نموده و روند اجرایی شدن یادداشت تفاهم بین دو کشور را پی گیری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.