ممانعت شماری از بانک‌های بزرگ چینی از فعالیت مالی اتباع کره شمالی

شماری از بانک‌های بزرگ چینی به اتباع کره شمالی اجازه فعالیت مالی نمی‌دهند.

ممانعت شماری از بانک‌های بزرگ چینی از فعالیت مالی اتباع کره شمالیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع آگاه اعلام کردند شماری از بانک‌های بزرگ چینی مانع از فعالیت مالی اتباع کره شمالی می شوند.
 
ممانعت بانک های چینی این گمان را به وجود می آورد که پکن تصمیم گرفته است محدودیت‌های شدیدی علیه پیونگ یانگ اتخاذ کند.
 
شماری از کارکنان شعب بانک در پکن و شهر مرزی یانجی Yanji در شمال شرقی این کشور اعلام کردند این بانک‌ها مشتریان کره شمالی خود را از بازکردن حساب‌های جدید و حتی بستن حساب های موجود منع کرده اند.
 
این محدودیت‌ها پیش از تصویب مجموعه جدیدی از تحریم های اقتصادی علیه کره شمالی در  روز دوشنبه در شورای امنیت سازمان ملل متحد که چین هم به آن رای مثبت داد ، اعمال شده است. این تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه آزمایش اخیر کره شمالی که سوم سپتامبر انجام شد، تصویب شده است.
 
در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که سال 2013 تصویب شد آمده است کشورهای عضو متعهد می شوند از خدمات مالی یا معاملاتی که می تواند به تامین مالی فعالیت های هسته ای پیونگ یانگ کمک کند، ممانعت کنند.
 
آمریکا، چین را به اجرا نکردن سختگیرانه تحریم ها علیه کره شمالی متهم می کند. چین مهم ترین متحد دیپلماتیک و تجاری کره شمالی است.
 
در سه بانک بزرگ چین یعنی بانک آی سی بی سی ICBC ، بانک کشاورزی چین Agricultural Bank of China و بانک ساخت و ساز چین China Construction Bank ) کارکنان بانک ها به محدودیت هایی درباره مشتریان کره شمالی خود اشاره کردند.
 
یکی از کارکنان بانک ساخت و ساز چین در یانجی اعلام کرد «ما حساب های آنها را مسدود کرده ایم. آنها دیگر نمی توانند پولی از حساب های خود خارج کنند.»
 
یکی از کارکنان بانک آی سی بی سی در همین شهر گفت محدودیت ها از سال 2016 یا 2015 اعمال شده است.
 
او تاکید کرد « ما به آنها هیچ خدماتی ارائه نمی کنیم ، چه گشایش حساب باشد و چه خدمات ارزی.»
 
انتهای پیام/
 

مسدود شدن حساب اتباع کره شمالی در شماری از بانک‌های بزرگ چین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار