رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور؛

چهلمین دوره مسابقات قرآنی آذربایجان غربی قوی ترین مسابقات در سطح کشور

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت:چهلمین دوره مسابقات قرآنی آذربایجان غربی قوی ترین مسابقات در سطح کشور است.

چهلمین دوره مسابقات قرآنی آذربایجان غربی قوی ترین مسابقات در سطح کشورحجت الاسلام و المسلمین مصطفی حسینی رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛با اشاره به رویکرد سازمان اوقاف و امور خیریه برای افزایش موقوفات قرآنی در سطح کشور، گفت: درراستای فرهنگ سازی برای ثبت موقوفات قرآنی، پویش رسمی وقف مشارکتی قرآن همزمان با چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه راه اندازی شد.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی حسینی ادامه داد: وقف مشارکتی راهکاری مناسب برای افزایش موقوفات قرآنی و تقویت فعالیت‌های قرآنی محسوب می‌شود.

وی افزود: برخورداری استان از موقوفات بزرگ قرآنی باعث تقویت فعالیت‌های قرآنی می‌شود که می‌توان از عواید آن در زمینه گسترش فعالیت‌های قرآنی در حوزه‌های علمیه و تعمیق آشنایی طلاب و مبلغان دینی با این کتاب شریف اقدام کرد.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: علاقه مندان می‌توانند با شماره گیری کد #۱۱۴*۷۸۰* در طرح بزرگ وقف مشارکتی قرآن در ارومیه و سراسر کشور مشارکت کنند.

وی ضمن اشاره به تکثر مراکز قرآنی گفت:خوشبختانه طی سالهای اخیر شاهد رشد فعالیت های قرآنی به لحاظ کمی و کیفی هستیم واین نیازمند ارتقاء هم افزایی دراین زمینه است.

حجت الاسلام حسینی پرداختن به امور تربیتی واثر گذاری را از ضروریات این حوزه دانست وافزود:باید زمینه ای فراهم شود که جامعه ما اندیشه ورفتار قرآنی پیدا کند.

وی یکی از اصلی ترین دغدغه ها درحوزه فعالیت های قرآنی را خلأ فرهنگ سازی در ارتباط با اقشار جامعه به موضوع قرآن اشاره کرد وافزود:اگر به عنوان متولیان حوزه فعالیت های قرآنی بتوانیم جایگاه قرآن را به درستی در جامعه تبیین کنیم یقینا بسیاری از مصائب ومعضلات جامعه حل خواهد شد.

سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای گسترش فعالیت های قرآنی نیازمند زیر ساخت های بسیاری از جمله نیروی انسانی ، حوزه سخت افزار و حوزه نرم افزار است.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی حسینی گفت در حال حاضر بالغ بر 5000 موسسه قرآنی در سطح کشور فعالیت می کنند که این امر در چند سال اخیر بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به چهلمین دوره مسابقات قرآنی کشور که به میزبانی ارومیه برگزار شد گفت : این مسابقات قوی ترین مسابقات در سطح کشور است.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به  فعالیت های قرآنی در حوزه فضای مجازی گفت: فعالیت های قرآنی در حوزه مجازی پیشرفت های قابل توجهی داشته است اما کافی نیست.

وی تصریح کرد با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص فعالیت های قرآنی در حوزه فضای مجازی باید فعالیتهای بیشتری را انجام دهیم.

انتهای پیام/م

5 هزار موسسه قرآنی در سطح کشور فعالیت می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.