بدهی دولت آمریکا رکورد زد!

به گزارش نشریه هیل، میزان بدهی فدرال آمریکا برای اولین بار از مرز ۲۰ تریلیون دلار گذشت.

بدهی دولت آمریکا رکورد زد!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه کنگره آمریکا در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی نوشت: به گزارش وزارت خزانه داری آمریکا بدهی خالص دولت فدرال این کشور روز جمعه از مرز 20 تریلیون دلار عبور کرد.

میزان بدهی دولت آمریکا پس از آنکه کنگره محدودیت سقف بدهی را برای سه ماه به حال تعلیق درآورد و به وزارت خرانه داری اجازه داد بار دیگر از بازارهای آزاد استقراض کند، از 19 تریلیون و 800 میلیارد دلار به 20 تریلیون و یکصد میلیارد دلار افزایش یافت.

البته به گزارش کمیته بودجه فدرال مسئولانه، این مبلغ شامل 5/5 تریلیون دلار بدهی بین دولتی می شود. بدهی بین دولتی به بدهی گفته می شود که یک بخش از دولت به بخش دیگر بدهکار است. در نتیجه کل بدهی دولت تقریبا 14 تریلیون و ششصد میلیارد دلار می شود.

مایکل پیترسون، رئیس و مدیرعامل بنیاد پیتر جی پیترسون، گفت: عبور بدهی از سقف 20 تریلیون دلار جدیدترین نشانه ای است که از اوضاع نابسامان اقتصادی آمریکا خبر می دهد.

به گفته وی، این بدهی دولت را مجبور خواهد کرد طی یک دهه آینده 6 تریلیون دلار سود پرداخت کند و این بیشتر از پولی است که برای کودکان آمریکایی سرمایه گذاری می شود. در واقع، دولت تصمیم گرفته است برای گذشته بیشتر از آینده سرمایه گذاری کند.

این کارشناس اقتصادی از کنگره خواست یک اصلاحیه مالیاتی به تصویب برساند که از حمایت هر دو حزب (جمهوریخواه و دموکرات) برخوردار باشد.

 

انتهای پیام/

 

افزایش میزان بدهی دولت آمریکا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار