یک تعزیه‌خوان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هنر تعزیه با پیروزی انقلاب اسلامی رونق گرفت

علی قویدل گفت: بعد از سال 57، پیروزی انقلاب اسلامی و روی کارآمدن نظام مقدس جمهوری اسلامی هنر تعزیه رونق گرفت.

هنر تعزیه با پیروزی انقلاب اسلامی رونق گرفتعلی قویدل کارگردان تئاتر، در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تعزیه و جایگاه این هنر در کشورمان گفت: ما موفقیتی در عرصه تعزیه تا سال 1357 نداشتیم. بیشتر بدبختی و دردسر بوده است. آن زمان ما بسیار سختی می‌کشیدیم و بابت انجام هر تعزیه‌ای بسیاری از پاسبان‌ها ما را اذیت می‌کردند.

وی افزود: بعد از از سال 57 و پیروزی انقلاب و روی کارآمدن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اتفاقات بسیاری در این حوزه افتاد و من از همه کسانی که برای توسعه این هنر تلاش کردند، متشکرم.

قویدل در مورد تاثیرگذاری هنر تعزیه بر مخاطبان اظهار کرد: این هنر بسیار تاثیرگذار است. اهالی تعزیه‌خوان بسیار کاربلد و حرفه‌ای هستند و اگر تنها در یک گروه 15-10 نفره یک یا دو نفر از آنها حضور داشته باشد، کافی است؛ ولی اگر نباشند قطعاً آن گروه تعزیه‌خوان نقص دارد. جوانان ما آنچه را که برای اصل تعزیه‌خوانی لازم است، هنوز ندارند.

این هنرمند تعزیه‌خوان درباره فعالیت‌ این روزهای خود تصریح کرد: من همچنان در این حوزه فعالیت دارم و در شب‌های محرم با وجود سختی‌هایی که وجود دارد، به صحنه می روم و تعزیه اجرا می کنم.

قویدل در پایان گفت: در حال حاضر بسیاری از جوانان به این هنر تکیه می‌کنند و من امیدوارم که حضرت زهرا (س) به جوانان ما کمک و آن ها را در این مسیر راهنمایی کند.

 

انتهای پیام/

 

گلایه یک تعزیه‌خوان از امکانات کم جوانان در این عرصه هنری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.