رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

در نهضت سوادآموزی با آفت بازگشت به بی‌سوادی مواجه هستیم

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: متاسفانه در نهضت سوادآموزی با آفت بازگشت به بی‌سوادی مواجه هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، علی باقرزاده در دیدار با آیت‌الله اعرافی که در دفتر مدیر حوزه برگزار شد، با اشاره به آمار بی‌سوادی در کشور اظهار داشت: در حال حاضر کمتر از 100 هزار تن از اولیای دانش آموزان بی‌سواد هستند در حالی این آمار در سالیان گذشته 600 هزار تن بوده است.

وی با اشاره به نام‌گذاری شعار امسال تحت عنوان «سوادآموزی در دنیای دیجیتال» افزود: اساس و پایه اصلی یادگیری داشتن علاقه و انگیزه است، اما متأسفانه در میان افراد میل و اشتیاقی برای یادگیری وجود ندارد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه متأسفانه در نهضت سوادآموزی با آفت بازگشت به بی‌سوادی مواجه هستیم، تصریح کرد: امروز سوادآموز بعد از گذراندن دوره‌های کوتاه‌مدت در کلاس‌های نهضت دیگر تمایلی به ادامه آموزش ندارند.

باقرزاده با بیان اینکه نهضت سوادآموزی آمادگی برگزاری کلاس در هر نقطه از این کشور را دارد، ابراز کرد: حتی ما حاضریم در کمپ‌های ترک اعتیاد، زندان‌ها و بیمارستان‌ها کلاس برقرار کنیم.

وی پخش 150 ساعت آموزشی از سیمای جمهوری اسلامی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: ارائه 35 موضوع اجتماعی در رشته‌های مختلف از دیگر برنامه‌های نهضت سوادآموزی است که در مراکز آموزش محلی و با حضور متخصصان انجام‌گرفته است.

رئیس سازمان  نهضت سوادآموزی بیان کرد: اجرای دوره تکمیلی سوادآموزی در قالب 200 ساعت آموزشی از دیگر برنامه‌هایی است که در راستای مبازره و جلوگیری از بازگشت به بی‌سوادی انجام می‌شود.

باقرزاده با اشاره به طرح‌های نهضت سوادآموزی گفت: طرح خواندن با خانواده و حلقه‌های کتاب‌خوانی ازجمله این طرح‌ها هستند که در آن کتاب‌هایی به سوادآموزان داده می‌شود تا از آن استفاده کنند.

وی با ابراز تأسف از اجباری نبودن سوادآموزی در کشور افزود: سالانه 24 هزار بی‌سواد زیر 17 سال را نهضت سوادآموزی تحت پوشش قرار می‌دهد همچنین  98 درصد از پوشش تحصیلی مربوط به دانش آموزان مقطع ابتدایی در کشور است.

رئیس سازمان  نهضت سوادآموزی تأکید کرد: تولید مطالب آموزشی قابل‌استفاده در تلفن‌های همراه در راستای استفاده از فناوری‌های نوین از دیگر کارهایی است که در این سازمان انجام می‌گیرد تا افرادی که قادر به حضور در کلاس درس نیستند بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/ب

کاهش آمار  بی‌سوادی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۵ آبان ۱۳۹۶
درمناطق دورکه اینترنت وجودنداره.چطوری ازروش های نوین استفاده میکنن که باگوشی اموزش ببین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۰ شهريور ۱۳۹۶
ما که فوق لیسانس گرفتیم الان بیکارو افسرده در سن 34 خونه نشین شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۰ شهريور ۱۳۹۶
ای وای جدی