رئیس زندان‌های کشور :

اصلاح و تربیت زندانیان و بازگشت آنان به جامعه دستور کار سازمان زندان ها

سازمان زندان‌ها وظیفه دارد بحث اصلاح و تربیت زندانیان و بازگشت آنان به جامعه را در دستور کار خود قرار دهد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ اصغر جهانگیر رئیس زندان‌ها و اقدامات تأمینی کشور صبح امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: سازمان زندان‌ها به عنوان یک سازمان تربیتی و اصلاحی وظیفه دارد بحث اصلاح و تربیت زندانیان و بازگشت آنان به جامعه را در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: در این راستا از ابتدا تلاش همه مسئولان این سازمان بر این بوده که راهی برای بازگشت شرافت‌مندانه زندانیان به جامعه باز شود و افراد به آغوش خانواده و جامعه بازگردند.

رئیس زندان‌ها و اقدامات تأمینی کشور بیان کرد: با توجه به فرامین دین اسلام توجه به ارزش‌های اسلامی در زندان مورد تأکید و توجه قرار گرفته است و در این راستا در سال‌های اخیر در بحث قرآن، اقامه نماز و توجه و اهتمام به فرهنگ انسان‌ساز نماز رتبه برتر را کسب کردیم.

جهانگیر تصریح کرد: این سازمان در 9 سال اخیر در بحث نماز نیز رتبه برتر را کسب کرده و مورد تقدیر قرار گرفته است.

وی برگزاری کلاس‌های عقیدتی، نهج‌البلاغه و مفاهیم آن را از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه دانست و تصریح کرد: سال گذشته 380 هزار نفر در کلاس‌های قرآن، روخوانی، تجویز و تحلیل شرکت کردند که این نشان از توجه عمیق مسئولان است.

رئیس زندان‌ها و اقدامات تأمینی کشور با بیان اینکه توجه به آموزش‌های کلاسی نیز در دستور کار است یادآور شد: در این راستا بیش از 4 هزار زندانی بی‌سواد موفق به کسب مدرک سوادآموزی شدند.

وی یکی دیگر از مشکلات موجود در جامعه را بیکاری و نبود اشتغال دانست و گفت: در این راستا یکی از وظایف ما حرفه‌آموزی است که دوره‌های متعددی را زندانیان می‌آموزند و مدرک کسب می‌کنند.

رئیس زندان‌ها و اقدامات تأمینی کشور با اشاره به اینکه بحث خدمات بهداشتی زندانیان در دستور کار است اظهار داشت: هرساله در مبادی ورودی زندان‌ها بر اساس آمارها 10 درصد از ورودی به زندان دارای  انواع هپاتیت و یک درصد نیز دارای اچ‌آی‌وی هستند که هزینه‌های زیادی را برای ما دارد.

جهانگیر خاطرنشان کرد: از آنجایی که اکثر افرادی که وارد زندان می‌شوند معتاد هستند نهضت برای مهار آنان در دستور کار است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.