مالچ پاشی کانون ریزگردهای جازموریان

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: مالچ‌پاشی در سطح ۲هزار هکتار از بیابان‌های رودبار و قلعه‌گنج اجرا می‌شود.

مالچ پاشی کانون ریزگردهای جازموریانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ علی قادری معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: حدود 2 هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی در شهرستان‌های رودبار و قلعه‌گنج در نیمه دوم سال جاری با اعتبار بیش از 200 میلیارد ریال زیر پوشش عملیات مالچ‌پاشی توأم با نهال‌کاری قرار می‌گیرد.

 وی افزود : منطقه جنوب کرمان دارای یک‌ میلیون و 263 هزار و 735 هکتار عرصه بیابانی است که بیش از 191 هزار هکتار آن را کانون‌های بحرانی فرسایش بادی تشکیل می‌دهند، قسمت اعظم این مناطق در حوزه تالاب جازموریان قرار دارد که تولیدکننده 25 درصد از گرد و غبار داخل کشور است.

 قادری اظهار کرد : به منظور تثبیت پهنه‌های ماسه‌ای، شن‌های روان و کنترل فرسایش بادی تاکنون فعالیت‌های گسترده‌ای مانند عملیات بیولوژیک «نهال‌کاری و بادشکن زنده»، بیومکانیک «مدیریت هرزآب توأم با نهال‌کاری»، ترسیب کربن و توانمندسازی جوامع محلی انجام شده که از جمله مهم‌ترین اقدامات مؤثر و کارآمد در راستای تحقق اهداف فوق عملیات مالچ‌پاشی است.

 معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اضافه کرد : تا پایان سال 95 تولید یک میلیون و 100 هزار اصله نهال کنار، کهور، کرت و اسکنبیل، احداث 2 هزار و 363 کیلومتر بادشکن زنده، اجرای نهال‌کاری در سطح 2 هزار و 19 هکتار، مدیریت هرزآب در سطح 7 هزار و 988 هکتار و پروژه تعمیم ترسیب کربن در سطح 12 روستای بخش جازموریان از توابع شهرستان رودبار انجام شده است.

 قادری تصریح کرد: در این راستا بر اساس برنامه‌ریزی و رایزنی‌های انجام شده، حدود 2 هزار هکتار از عرصه‌های مستعد بیابانی شامل تپه‌ها و پهنه‌های ماسه‌ای در شهرستان‌های رودبار و قلعه‌گنج در نیمه دوم سال جاری با اعتبار بیش از 200 میلیارد ریال از محل قانون بودجه سال 96 کل کشور زیر پوشش عملیات مالچ‌پاشی توأم با نهال‌کاری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام /

 

کانون ریزگردهای جازموریان مالچ پاشی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار