مربی تیم ملی اهداف پروازی:

ملی پوشان با سلاح‌های فرسوده مسابقه دادند

فرشید عبدالمحمدی گفت: ملی پوشان اهدف پروازی با سلاح‌های فرسوده و قدیمی در مسابقات مسکو شرکت کردند.

ملی پوشان با سلاح‌های فرسوده مسابقه دادندفرشید عبدالمحمدی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد تیم ملی اهداف پروازی در مسابقات قهرمانی جهان اهداف پروازی تصریح کرد: مسابقات قهرمانی جهانی رشته اهداف پروازی به میزبانی مسکو دومین مسابقه‌ای بود که تیم ملی امسال شرکت کرد. این رقابت‌ها از نظر کمی و کیفی در سطح بالایی برگزار شد و تیراندازان موفق شدند رکورد‌ها بالایی را ثبت کنند.

وی افزود: ورزشکاران تیم‌های تراپ و اسکیت موفق شدند امتیازاتی که در مسابقات قزاقستان کسب کردند تکرار کنند و از این لحاظ تیراندازان روند روبه رشدی داشتند و می‌توان امیدوار بود که در مسابقات آینده رکورد‌های بهتری را ثبت کنند.

عبدالمحمدی ادامه داد: رشته تراپ به سطحی رسیده است که می‌تواند در مسابقات جهانی مدال کسب کند، اما امکانات و تجهیزات فرسوده تیراندازان تحقق این کار را دشوار کرده است. متاسفانه ملی پوشان اهداف پروازی در هر دو مسابقه قزاقستان و مسکو با سلاح‌های فرسوده و قدیمی مسابقه دادند با این حال نتایج خوبی کسب کردند اگر توجه به رشته اهداف پروازی اندکی بیشتر شود و تجهیزات به روز تری در اختیار ورزشکاران قرار بگیرد به طور قطع نتایج بهتری کسب می‌کنیم.

اهداف پروازی نیاز به برنامه ریزی بلند مدت دارد

مربی تیم ملی اهداف پروازی ادامه داد: ورزش اهداف پروازی نیاز به برنامه ریزی مدون و بلند مدت دارد تا به سطح واقعی برسد. تیراندازانی دراین رشته کار می‌کنند که از کیفیت بسبار بالایی برخوردار هستند، اما کمبود امکانات آسیب جدی به بدنه تیم ملی در سال‌ها اخیر زده است.

عبدالمحمدی ادامه داد:حریفان ما بهترین امکانات را در اختیار دارند و تمرینات خوب انجام می‌دهند و در طول سال حداقل در ۱۵ تا ۲۰ مسابقه شرکت می‌کنند، اما تیم ملی ما موفق شد پس از دو سال در ۲ رویداد بین المللی شرکت کند.

وی افزود: تا شروع مسابقات آسیایی جاکارتا ۱۱ ماه زمان داریم تا تیم را به مرحله آمادگی برسانیم. دو مسابقه گذشته فرصت بسیار خوبی بود تا ترکیب تیم ملی را برای بازی‌های آسیایی جاکارتا مشخص کنیم و خوشبختانه به هدفی که برنامه ریزی کرده بودیم رسیدیم. امیدوارم شرایط مساعد برای تیم ملی فراهم شود تا با تمام قوا در بازی‌های آسیایی جاکار تا شرکت کنیم.

مربی تیم ملی اهداف پروازی ادامه داد:بهترین تمرین برای تیراندازان اهداف پروازی مسابقه دادن و شرکت در مسابقات برون مرزی است تنها با این کار است که تیراندازان می‌توانند در مسابقات نتیجه مطلوب بگیرند.


اهداف پروازی در ایران سابقه کمی دارد

وی افزود: رشته اهداف پروازی در ایران سابقه بسیار کمی دارد و از سال ۸۰ وارد کشورمان شد، اما سایر کشور‌ها سابقه ۴۰ ساله در این رشته دارند با این حال تیراندازان ما در مسابقات بین المللی در رقابت با تیراندازان قدرتمند نتایج خوبی کسب می‌کنند.

عبدالمحمدی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای اهداف پروازی تا پیش از شروع بازی‌های آسیایی دارد گفت: فدراسیون از ما برنامه خواست. در جلساتی که با رئیس فدراسیون داشتیم قرار شد ملی پوشان در چند رویداد دیگر شرکت کنند تنها راه موفقیت اهداف پروازی شرکت در مسابقات متعدد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار