رستگار:

ریالی از کمک های مردمی صرف برپایی پایگاه جشن عاطفه ها نمی شود

مدیر کل هماهنگی امور اجرایی مشارکت های مردمی کمیته امداد گفت: ریالی از کمک های مردمی صرف پریایی پایگاه جشن عاطفه ها نمی شود و تمام مبلغ به محصلان نیازمند اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ابوالقاسم رستگار مدیر کل هماهنگی امور اجرایی مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) در نشست خبری که امروز( دوشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: جشن عاطفه ها، نیکوکاری و رمضان مختص به یک روز خاص نیست بلکه در مدت دوره یک تا سه ماهه برگزار می شوند.

وی ادامه داد: هماهنگی و برنامه ریزی ها برای برپایی جشن عاطفه ها نیز از سه ماه قبل با همکاری صنوف مختلف، کارخانجات، آموزشگاه های آزاد، خیران، مدارس، سازمان دانش آموزی، صدا و سیما آغاز شده است.

رستگار تصریح کرد: در این مدت نیاز هر دانش آموز با توجه به شرایطی که دارد، نیازسنجی شده به طور مثال عده ای از دانش آموزان در تهیه شهریه تحصیلی خود دچار مشکل هستند، تا کمک ها با توجه به برآوردی که از آن ها شده میان آنها تقسیم شود.

مدیر کل هماهنگی و امور اجرایی مشارکت های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه کمک ها به سه طریق از سوی خیران اهدا می شود، تصریح کرد: این کمک ها به صورت نقدی، کالا و یا کمک مستقیم هستند که در روش کمک مستقیم خیر تمایل دارد کمک را شخصا به نیازمند برساند و ما هم نیازمند را معرفی می کنیم تا خیر کالا را تحویل دهد.

وی در خصوص انتخاب روزهای پنج‌شنبه و جمعه 23 و 24 شهریور به عنوان روز نمادین و اصلی جشن عاطفه ها تاکید کرد: لازم بود یک هفته برای توزیع کمک به نیازمندان فرصت داشته باشیم، به همین دلیل در شهر تهران 8 پایگاه اصلی را مشخص کردیم که مکان این پایگاه ها بعدا اعلام خواهد شد.

رستگار عنوان کرد: برای شهرهای بیش از 2 میلیون نفر 8 پایگاه، برای شهرهایی که بین 500 هزار تا 2 میلیون جمعیت دارند هم 4 پایگاه جمع آوری کمک های مردمی مشخص شده، همچنین شهرهای بین 200 تا 500 هزار هم دو پایگاه خواهند داشت، ما بقی شهرها نیز به انتخاب خود تعداد پایگاه‌هایشان را مشخص خواهند کرد.

مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت های مردمی کمیته امداد اضافه کرد: انتخاب تاریخ چهارشنبه 19 مهر برای مرحله دوم جشن عاطفه ها هم بدین دلیل است که عاشورا و تاسوعا بگذرد و مدارس هم کار را شروع کنند که با هماهنگی سازمان دانش آموزی این تاریخ انتخاب شد تا دانش آموزان هم با مشارکت در این جشن با فرهنگ انفاق آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 312 هزار دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد هستند، خاطر نشان کرد: یک میلیون حامی با کمیته امداد مشارکت دارند، همچنین در طرح اکرام ایتام و محسنین 330 هزار نفر با پیامک اعلام آمادگی کردند که از این تعداد 190 هزار نفر اولین کمک های خود را واریز کردند.

رستگار خاطر نشان کرد: در حال حاضر 70 هزار کودک زیر 6 سال مبتلا به سوء تغذیه وجود دارند که قرار است در طرحی به نام هم سفره حمایت کامل غذایی از آنها صورت گیرد.

مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآور شد:​سرانه اکرام ایتام در ایران به طور میانگین 140 هزار تومان است، همچنین هدف اصلی ما تخصصی کردن کمک هاست، مانند تامین مسکن و وام برای 14 هزار خانواده یتیم فاقد مسکن که در غالب طرح بام مهر اطلاعاتشان جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه هیچ ریالی از کمک های مردمی در جشن عاطفه ها صرف برپایی ایستگاه های این جشن نمی شود و تمامی آن خرج امور تحصیل دانش آموزان و دانشجویان می شود، عنوان کرد: روش دریافت کمک های نقدی از طریق واریز به شماره حساب 3333 نزد بانک ملی است، همچنین از طریق شماره گیری *8877# یا اپلیکیشن سکه خیران می توانند کمک های خود را به جشن عاطفه ها پرداخت کنند.

رستگار خاطر نشان کرد: 35 میلیارد تومان از حمایت های خیران در زمینه قربانی بود که استان هایی مانند سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، اصفهان و غیره جزء استان های برتر در این امر بوده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار