سردار غیب پور مطرح کرد؛

نظام بانکی ما به دنبال محرومیت زدایی نیست

رئیس سازمان بسیج مستضعفان گفت: تعداد 7 هزار و 600 مسجد به عنوان مساجد منتخب برای ایجاد صندوق های قرض الحسنه انتخاب شده اند.

ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه با محوریت مساجدبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفان در مراسم امضای تفاهم نامه این سازمان با کمیته امداد که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه تداوم حیات انقلاب اسلامی با حضور مردم بوده و جنبش انقلابی ما نیز مردمی است، همچنین بسیج هم مظهر مردم سالاری دینی به شمار می رود، هرچه قدر بتوانیم وجهه مردم سالاری دینی را تقویت کنیم، حیات انقلاب نیز تقویت می شود که این موضوع وابسته به حضور مردم است.

وی با بیان اینکه زمینه همکاری بین دو دستگاه به طور فعال بر مبنای تاکید بر خدمت رسانی بر مردم بوده است، افزود: مردم ذی‌حق هستند و ما دستگاه های حاکمیتی از جمله کمیته امداد و بسیج همگی موظف به خدمت صادقانه به آن ها هستیم.

سردار غیب پرور عنوان کرد: بسیج در نقاط مختلف کشور دارای رده، ساختار و سازمان است که به راحتی خدمت رسانی به مردم محروم را انجام می دهد و خدمات سازمان بسیج متناسب با جغرافیای هدف ساماندهی شده استف به طوری که در جامعه پزشکی چندین میلیون خدمت ارائه می شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور گفت: متأسفانه در گذشته اردوهای جهادی را بدون توجه به جغرافیای هدف، اعزام می‌کردیم، اما در طرح جدید، گروه‌های جهادی به مدت 3 تا 5 سال در یک منطقه خاص مستقر می‌شوند تا خدمات بهتری ارائه دهند و روابط عاطفی محکمی با مددجویان برقرار می‌شود، در حالی که در گذشته چنین نبوده است.

وی با بیان اینکه باید بدانیم از کجا شروع کرده ایم، چه مسیری را در پیش گرفتیم و به کدام نقطه قرار است برسیم؟، خاطر نشان کرد: رویکرد کمیته امداد و بسیج رسیدگی به نیازمندان و محرومان است.

سردار غیب پرور یادآور شد: در بخش مسکن امروز احداث 10 هزار واحد مسکن را برای نیازمندان امضا کرده‌ایم، همچنین در بخش تعمیر مسکن و ارائه خدمات پزشکی نیز اقداماتی در راستای خدمت به محرومان صورت گرفته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به اینکه اشتغالزایی برای 7 هزار نفر به صورت مستقیم انجام شده و چند برابر این آمار را به صورت غیرمستقیم نیز انجام خواهیم داد، ادامه داد: ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه در سراسر کشور با محوریت مساجد دنبال می‌شود، به طوری که 7 هزار و 600 مسجد به عنوان هدف مشخص شده که به راحتی تسهیلات بانکی را در اختیار محرومان قرار می دهد.

وی با تاکید بر اینکه نظام بانکی کشور در بسیاری مناطق پاسخگوی محرومان نیست، خاطر نشان کرد: به همین دلیل بسیج باید پای کار بیاید و در حوزه اشتغال و ایجاد مهارت اقدام کند، همچنین قرار است در 320 نقطه از محلات شهرهای بزرگ که بیشترین آسیب اجتماعی را در خود دارند، خدمات ویژه در قالب خدمات مددکاری و غیره ارائه شود که به این ترتیب، بسیج در حوزه آسیب‌ها توجه و رسیدگی بیشتری خواهد داشت.

انتهای پیام/

اشتغالزایی برای 7 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار