یک نویسنده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هدف «فردا مسافرم» معرفی زندگی 5 بانوی بزرگوار است

«فردا مسافرم» یک رمان عاشورایی با هدف معرفی زندگی 5 بانوی بزرگوار اسلام است.

هدف «فردا مسافرم» معرفی زندگی 5 بانوی بزرگوار استمریم راهی نویسنده کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: «فردا مسافرم» یک رمان عاشورایی با هدف معرفی زندگی 5 بانوی بزرگوار لیلا(س)، شهربانو(س)، حضرت ام‌البنین(س)، رباب(س) و حضرت سکینه(س) است. زندگی این 5 بانوی بزرگوار در بستر کاروان اسرای عاشورا روایت می‌شود. رمان از جایی شروع می‌شود که کاروان اسرا وارد کوفه می‌شوند و این داستان به همین ترتیب ضمن حرکت کاروان اسرا، زندگی این 5 بانوی بزرگوار را به تصویر می‌کشد.

وی ادامه داد: ایده رمان از طرف انتشارات نیستان به من پیشنهاد شد که ایده بسیار خوب و ارزشمندی بود و جای کار داشت که من با افتخار قبول کردم و شکر خدا این رمان را نوشتم. در این رمان هر چه از دستم برمی‌آمده انجام دادم و تمام توانایی‌ام را در این رمان به کار بردم.

راهی تصریح کرد: هدفم از نوشتن این رمان، نشان دادن ولایت‌مداری این 5 بانوی بزرگوار بود. یعنی این 5 بانو، ولایت امام حسین(ع) را ارجح می‌دانستند. حضرت ام‌البنین(س) نقش مادر امام حسین(ع) را داشتند یا لیلا(س)، رباب (س) و شهربانو(س) همسران امام حسین(ع) بودند. همچنین حضرت سکینه(س) دختر ایشان با اینکه قرابت فامیلی داشتند با این حال ولایت‌مداری برایشان ارجحیت داشته است که شاید این نکته جدیدی بوده و نظر داورها را جلب کرده است.

راهی بیان کرد: در جشنواره دعبل حدود 340 اثر حاضر بودند و اینکه وضعیت دیگر اثرها چگونه بودند من خبری ندارم. به نظرم لطف داورها بوده که فردا مسافرم برنده جایزه شده است. رمان اواخر سال گذشته تمام شد و اوایل سال جدید وارد بازار شد.

لازم به ذکر است؛ رمان فردا مسافرم به قلم مریم راهی در 252 صفحه توسط انتشارات نیستان در سال 1396 به چاپ رسیده است. این رمان از مریم راهی به همراه رمان شب‌های حرم‌خانه از مریم بصیری در دومین دوره جشنواره دعبل شایسته تقدیر شده است.

 

انتهای پیام/

 فردا مسافرم برنده جایزه جشنواره دعبل شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار