درخواست سازمان ملل برای کمک به ۳۰۰ هزار آواره روهینگیایی

سازمان ملل اعلام کرد برای یاری رساندن به آوارگان روهینگیایی میانمار به کمک سازمان‌های امدادی نیازمند است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، در مدت دو هفته ای که از آغاز تنش های ایجاد شده در میانمار گذشته است، تعداد مسلمانان روهینگیا که از ایالت راخین میانمار به بنگلادش گریخته اند به 300 هزار نفر رسیده است. به همین دلیل سازمان ملل برای رسیدگی به این بحران انسانی درخواست کمک کرده است.

رابرت واتکینس، هماهنگ کننده اقامت در بنگلادش در سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کرد: "به نظر می رسد تعداد پناهجویان گرسنه و آسیب دیده در این مدت متوقف نشده است. سازمان های امداد در منطقه مسکونی «بازار کاکس» در بنگلادش پیشتر به صدها هزار آواره روهینگیایی کمک کرده اند. ضرورت دارد که نهادهای امدادی فعال در این منطقه از بنگلادش به این آوارگان و افراد آسیب دیده که مجبور شده اند خانه های خود را ترک کنند کمک کنند. هم اکنون به 77 میلیون دلار کمک فوری برای رسیدگی به وضع آوارگان روهینگیایی نیاز است."

در ایالت راخین میانمار از زمان اعمال خشونت علیه مسلمانان روهینگیا از 25 اوت سال جاری میلادی، تعداد زیادی کشته شده اند. حدود 300 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا هم از ترس خشونت نیروهای ارتش به بنگلادش گریخته اند.

رئیس برنامه جهانی غذا در بنگلادش هم پیش از این اعلام کرده بود: «شرایط ثابت نیست. ما در ابتدا برای ورود 120 هزار نفر برنامه ریزی کرده بودیم؛ اما در حال حاضر تعداد پناهجویان حدود 300 هزار نفر است.»

انتهای پیام/

سازمان ملل خواستار کمک نهادهای بشردوستانه به مسلمانان روهینگیا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار