شهر بابک میزبان ‍ نخستین همایش فرشتگان نجات

همایش فرشتگان نجات با حضور معاون وزیر بهداشت و درمان و جمعی از متخصصین در شهربابک برگزار شد.

شهر بابک میزبان ‍ نخستین همایش فرشتگان نجاتبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ نخستین همایش فرشتگان نجات با هدف یاری رساندن به مبتلایان بیماریهای خاص و با حضور معاون وزیر بهداشت و درمان و جمعی از متخصصین ، فرهیختگان ، حامیان و مبتلایان بیماری های خاص در شهربابک برگزار شد.


در این همایش میرزا بیگی معاون پرستاری وزارت بهداشت و درمان کشور ضمن تجلیل از خیرین بخش درمان و سلامت گفت : سیاست وزارت بهداشت و درمان با رویکرد جدید وزیر بر مبنای نیازهای منطقه ای می باشد و با یک سیاست واحد برای تمام کشور نمی توان کار انجام داد .


وی بیان کرد : سیاست وزیر بهداشت در این دوره بر مشارکت طلبی و مشارکت پذیری در زمینه ی ایجاد تحول در حوزه ی بهداشت و درمان می باشد و بنیاد بیماریهای خاص, نمونه ای از مشارکت دولت و خیرین است.

وی افزود:  هاشمی وزیر بهداشت بر توجه به مشکلات مختص هر منطقه بر سیاست گذاری در جهت رفع آنها تاکید دارد و متعقد است با یک دستورالعمل واحد نمی توان در جهت حل مسائل حوزه بهداشت مناطق مختلف کشور موثر بود.


معاون وزیر بهداشت و درمان افزود : الان در دوره دانشگاههای نسل چهارم هستیم یعنی دانشگاههای که بیشتر به صورت مشارکتی اداره می شوند و دانشگاههای ما الان به این سمت در حال حرکت هستند.


میرزابیگی با اشاره به پتانسیل ویژه شهرستان شهربابک در حوزه گردشگری و نیروی انسانی متخصص , پیشنهاد ترکیب حوزه ی سلامت و گردشگری را در قالب دهکده توریستی سلامت عنوان نمود و فراهم نمودن خدمات بهداشتی و درمانی را در کنار خدمات گردشگری عامل موثری در رونق این صنعت دانست.


نماینده شهربابک هم در این همایش ضمن تبریک عید سعید غدیر و تشکر از حضور دکتر میرزا بیگی معاونت وزارت بهداشت و درمان و فرهیختگان , بیان داشت: در دنیای امروز كه دنيا به دهکده جهانی تبديل شده, سبک زندگی تغییر کرده است و فشار و استرس بر افراد افزایش یافته است که بالطبع منجر به افزایش بیماری ها شده است.


علی اسدی گفت: شهرستان شهربابک با وجود ۵۰۰ پزشک متخصص در زمینه های مختلف و قابلیت راه اندازی دانشکده پزشکی و مرکز تحقیقات پزشکی و همچنين ايجاد مرکز تخصصی درماني كه مي تواند شهرستان های مجاور را پشتيباني كند و جایگاه خود را در استان به دست آورد.


وی از تخصیص ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت بدهی حوزه درمان و سلامت توسط مجلس شورای اسلامی خبر داد و با اشاره به عدم توان مالی دولت, از افراد و موسسات خیّر در جهت تامین هزینه های بنیاد بیماریهای خاص در شهرستان, دعوت کرد.


در این همایش از ۴۰ نفر از پزشکان ، پرستاران و حامی مبتلایان به بیماریهای خاص که در حمایت از افراد مبتلا به بیماریهای خاص فعالیت داشته بودند تجلیل شد.


همچنین در کنار این همایش ، نمایشگاهی از آثار هنرمندان شهربابک در زمینه های عکاسی ، نقاشی ، چرم دوزی ، نقاشی روی سفال و شیشه ، منبت کاری و فیروزه تشکیل شد که ۲۰ درصد از فروش محصولات این نمایشگاه جهت امور بیماریهای خاص اختصاص یافت.


گفتنی است موسسه حمایت از بیماریهای خاص شهربابک در سال ۱۳۸۲ با هدف یاری رساندن به بیماران نیازمند که توان مالی ندارند به همت تعدادی از خیرین شهرستان راه اندازی شد و امروز توانسته است با ساخت یک مرکز نگهداری و درمان بیماران مبتلا به بیماریهای خاص که حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است به کار خود ادامه دهد. برای ساخت این مرکز تا کنون ۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

 

انتهای پیام/س

 

تجلیل از پزشکان ، پرستاران و حامیان مبتلایان بیماریهای خاص در شهربابک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار