مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان:

بخش چناررود شهرستان چادگان دارای ظرفیت‌های بالای آثار تاریخی است

بخش چناررود شهرستان چادگان با دارا بودن ظرفیت‌های بالای آثار تاریخی، در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری نیز آثار بسیار ارزشمندی دارد که از نظر باستان‌شناس‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان شامگاه جمعه در جشن عید غدیر و ثبت ملی پل اورگان و 16 اثر تاریخی شهرستان چادگان که در پل اورگان بخش چناررود این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: بخش چناررود شهرستان چادگان با دارا بودن ظرفیت‌های بالای آثار تاریخی، در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری نیز آثار بسیار ارزشمندی دارد که از نظر باستان‌شناس‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

فریدون اللهیاری با اشاره به اینکه تاکنون 20 اثر تاریخی از این شهرستان به ثبت و مرمت رسیده است، افزود: با توجه به این‌که این منطقه در حوزه صنایع‌دستی روستایی و عشایری ظرفیت بسیار بالایی دارد، تصمیم به تأسیس پایگاهی برای صنایع‌دستی روستایی و عشایری  این منطقه  گرفته شد تا بتوانیم برای احیای هنر این منطقه خدمتی کرده باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه تعداد آثار باستانی ثبت شده شهرستان چادگان از 2 اثر به 20 اثر رسیده است، اذعان داشت:  این منطقه در حوزه گردشگری از ظرفیت‌های ناملموسی برخوردار است و تلاش می‌کنیم تا با ایجاد زیرساخت‌ها و توجه به صنایع‌دستی و گردشگری در آینده شاهد شکوفایی این صنعت در این منطقه باشیم و این برنامه در روز عید غدیر مقدمه‌ای برای شروع این فعالیت است.

در ادامه ابوالفضل سلیمانی امام‌جمعه چادگان نیز به توسعه گردشگری در شهرستان اشاره و عنوان کرد: ازمسؤولان شهرستان و استان تقاضا دارم در راستای احیای گردشگری به موضوع احداث مسجد و حسینه‌ها نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند و برای احیای فرهنگ و اشتغال جوانان روستایی نیز چاره‌ای بیندیشند.

کوروش موگوئی معاون فرماندار چادگان نیز اظهار داشت: شهرستان چادگان قابلیت توسعه گردشگری را دارد که می‌توان از پتانسیل‌های موجود در شهرستان در راستای احیای گردشگری استفاده کرد.

وی افزود: توسعه گردشگری در شهرستان در اقتصاد و اشتغال منطقه اثر دارد که انتظار داریم مسؤولان استان نسبت به سرمایه‌گذاری و احیای گردشگری اقدامات لازم را انجام داده تا از این طریق اشتغال جوانان نیز فراهم شود.

نورالله عبداللهی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان چادگان در این مراسم گفت: شهرستان چادگان نقاط گردشگری خوبی در بخش چناررود دارد و انتظار داریم سرمایه‌گذاران در زمینه گردشگری با هماهنگی میراث فرهنگی نسبت به احیای گردشگری در شهرستان چادگان اقدام نمایند.

وی افزود: مرمت و بازسازی 20 اثر تاریخی شهرستان چادگان با هزینه‌ای بالغ‌بر 10 میلیارد ریال از اعتبارات استانی و شهرستانی انجام شده است.

 

انتهای پیام/م

 

چادگان در حوزه گردشگری از ظرفیت‌های ناملموسی برخوردار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.