سینما در هفته ای که گذشت

از معرفی سرپرست دفتر جشنواره‌ها و همکاری‌های بین‎الملل تا آغاز جشنواره فیلم سبز

از جمله رویدادهای سینمایی در هفته گذشته، اعلام اسامی نامزدهای نوزدهمین جشن سینمای ایران بود.

از معرفی سرپرست دفتر جشنواره‌ها و همکاری‌های بین‎الملل تا آغاز جشنواره فیلم سبزبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته‌ای که گذشت، سینمای کشورمان اخبار و رویدادهایی را از سر گذراند. به اختصار به برخی از این رویدادها اشاره می‌کنیم.

محمود اربابی سرپرست دفتر جشنواره‌ها و همکاری‌های بین‌الملل شد


محمد مهدی حیدریان رئیس سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری در حکمی محمود اربابی را با حفظ سمت به عنوان «سرپرست دفتر جشنواره‌ها و همکاری‌های بین‌الملل» منصوب کرد.


جشنواره فیلم سبز با نمايش فیلم دیکاپریو آغاز می‌شود


ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ايران روز شنبه 18 شهریور از ساعت ١٥ در گالری موسسه فرهنگی صبا و بعد از آن ساعت 16 در سينما فلسطين با نمایش فیلم‌های بخش مسابقه در دو سالن اصلی سینما فلسطین آغاز به کار می‌کند.

با ساخت پنج فیلم در شبکه نمایش خانگی موافقت شد


با ساخت فیلم نامه‌های «تب چهل درجه» به تهیه‌کنندگی فرهاد رحمتی و کارگردانی ابوالفضل اکبریان،«اینجا کجاست؟» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین قاسمی جامی، «خروس طلایی» به تهیه‌کنندگی مهدی پریزاد و کارگردانی بابک شیرین صفت، «دخمه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی وحید ضرابی نسب و «ما چاق نیستیم» به تهیه‌کنندگی روح‌الله جعفر بیگلو و کارگردانی احمد تجری موافقت به عمل آمد.

نامزدهای نهمین جشن مستقل سینمای مستند اعلام شدند


سام کلانتری رئیس این جشن ضمن اعلام این خبر افزود: هیات داوران بخش مستند پس از بازبینی و ارزیابی فنی، هنری و حرفه‌ای و از جمع‌آوری و شمارش آرا، نتایج را به شرح زیر اعلام کردند.

ضمنا هیات داوران نظر دارد جایزه ویژه‌ای را در شب جشن به فیلم منتخب خود اهدا کنند.

همچنین وی افزود: هیات داوران با توجه به فیلم‌های پذیرفته شده در بخش کارگردانی و بهترین فیلم بخش کوتاه برای این بخش نامزدی را اعلام نکردند و برندگان این بخش در شب جشن در تاریخ 18 شهریور معرفی خواهند شد


نامزدهای نوزدهمین جشن سینمای ایران اعلام شدند


هارون یشایایی رئیس نوزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران، فهرست نامزدهای این رویداد را که بر اساس آراء داوران انجمن عالی هنرها و فنون سینمای ایران انتخاب شده‌اند را اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار