آزادسازی تپه‌های الله اکبر توسط رزمندگان اسلام با چه ساز و کاری انجام شد؟

تپه‌های الله اکبر در شمال "سوسنگرد" قرار داشته که بعد از ارتفاعات میشداغ، بلندترین برجستگی در منطقه هستند.

به گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تاریخ جنگ تحمیلی سرشار از رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل بود.

سوسنگرد یکی از مناطق عملیاتی است که رزمندگان اسلام در آن تلاش های بسیاری داشتند. "سوسنگرد" در شمال غرب "اهواز" قرار دارد. با حمله ارتش بعثی در 31 شهریور 59، بعثی‌ها با پیشروی در محور "بستان – سوسنگرد" این شهر را از سمت غرب مورد تهدید قرار دادند و در 6 مهر ماه بعد از شکستن مقاومت مردمی آن را اشغال کرده و اداره شهر را به گروه ضدانقلاب "جبهه التحریر" می‌سپارد.

چند روز بعد رزمندگان از سپاه اهواز به فرماندهی "علی غیوراصلی" شهر را آزاد کردند. حملات ارتش عراق مجدداً از 17 مهر 59 آغاز و در 24 آذر 59 سوسنگرد را محاصره کردند و وارد شد؛ اما مقاومت تعدادی از مدافعان مانع از سقوط شهر شد تا آن که 2 روز بعد رزمندگان ارتش، سپاه و نیروهای مردمی به کمک محاصره شدگان آمدند و شهر را حفظ کردند.

آزادسازی تپه‌های الله اکبر توسط رزمندگان اسلام با چه ساز و کاری انجام شد؟

در منطقه "خزعلیه" سوسنگرد مزار یکی از شهدای بومی نیروهای ژاندارمری بود، قرار دارد. "سیدمحمدرضا سبحانی" از اهالی سوسنگرد بود که در تاریخ 6 مهر 59 هنگامی که نیروهای بعثی قصد عبور از "کرخه"و محاصره سوسنگرد را در منطقه "خزعلیه" داشتند با تعدادی از نیروهای مقاومت مردمی در مقابل‌شان مقاومت کرده و بعثیون او را شکنجه و جسم کم‌جان او را آتش می‌زنند و او به عنوان نماد مقاومت مردمی شناخته شده است.

این تپه‌ها در شمال "سوسنگرد" قرار داشته که بعد از ارتفاعات میشداغ، بلندترین برجستگی در منطقه هستند. "صدامیان" پس از عبور از محور "چزابه" و اشغال "بستان و سوسنگرد" این ارتفاعات را هم به اشغال خود درآورده و پس از آزادسازی سوسنگرد از سوی رزمندگان اسلام، دشمن موانع و نیروهای خود را در این ارتفاعات افزایش داد. ارتفاعات "الله اکبر" در عملیات "امام علی (ع)" در تاریخ 31 اردیبهشت 60 آزاد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار