میدری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

سرشماری از زنان ایرانی که همسران غیر ایرانی دارند

معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سرشماری زنان ایرانی که با مردان غیر ایرانی ازدواج کرده اند آغاز شده و در حال تکمیل اطلاعات آن ها هستیم.

احمد میدری، معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت:‌ از هفته گذشته سرشماری زنان ایرانی که همسر غیر ایرانی دارند آغاز شده و تا هفته آینده ادامه دارد.

وی افزود: دولت لایحه حمایت از زنانی که همسر غیر ایرانی دارند و فرزندانشان امکان تحصیل یا کارت هویت ندارند را نهایی و به مجلس ارسال کرده است و منتظر تصمیم گیری مجلس هستیم.

معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در همین راستا برای تکمیل اطلاعات در قالب سرشماری از تمام بانوانی که همسر غیر ایرانی دارند، تقاضا می شود هر چه سریع‌تر نسبت به ارسال کد ملی خود به شماره 2000195 از طریق پیامک اقدام کنند تا در سامانه ثبت شود.

میدری اذعان کرد: از ابتدای سرشماری تا پایان روز گذشته 5 هزار ثبت نام انجام شده است و اکثر ثبت نامی‌ها همسرشان از کشورهای افغانستان، عراق و پاکستان است.

معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان عنوان کرد: با تصویب لایحه حمایتی دولت از این پس برای فرزندان این قشر کارت هویت صادر و امکان تحصیل در مدارس برای آن ها فراهم می شود و حتی می‌توانند یارانه هم دریافت کنند.

انتهای پیام/

صدور کارت هویت برای فرزندان مردان غیر ایرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدفهیمی
۰۰:۲۱ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
سلام خواهش میکنم ازانهای که میگن به اینها شناسنامه داده نشودنمیدونم چه صودداره برای انها هماکاش همی کشورها اینجوری بود آن کشورهای که مسلمان نیست باقیش رونمیتونم به زبان بیاورم لطفن یه لحظه درکیمون کنین خواهشنه
Iran (Islamic Republic of)
یونس
۲۳:۵۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
لطفا باید توجه کنید وقتی مادر ایرانی هست و فرزندش ایران به دنیا اومده باید بهش شناسنامه بدن بدون تردد چون تو خاک این سرزمین به دنیا اومدن و برزگ شدن نباید حق این بچه ها رو خورد خیلیا هستن از کار زندگی افتادن هیچ کس بهشون توجه نمیکنه الان هر جای دنیا در هر کشور بچشون اونجا به دنیا بیاد تبعیت اونجا رو بهش ميدن
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی نیکوخلق
۰۷:۳۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
ای کاش اینقدر نژاد پرست نبودیم ما ایرانی ها.خدا کنه هر چه زودتر تابعیت ایران رو بگیرند و برای ایران خدمتگذار خوبی باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۲۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
علی آقا مردم بومی ایران دررنج ونداری ومحرومیت زندگی کنند اونوقت نظرشما اینه که به اوناشناسنامه داد واقعا که شاید خودت یکی از اونایی..! مهاجران برای کشورو مردم ما چه خیری داشتند؟ تا حالاچقدر جرم وجنایت ازطرف اینها رخ داده اون افغانها که خودت میدونی اون عراقیها که 8سال چه بلاهایی به سرمانیاوردن اگه نمیدونی بدون که زمان جنگ دوتا دبیرستان دخترانه درشهر بستان را کلا بردند... حالا اونها شدند برادر ما شعارهای زمان جنگ از یادمردم رفته یا اینکه شما نبودین که بشنوید زهی خیال باطل...!
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۷:۰۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
به نظر من به فرزندانی که مادر ایرانی دارن ودر ایران متولد و بزرگ شدن باید شناسنامه داد ن کارت هویت اینا دیگه بچه های این سرزمین هستند
آخرین اخبار